Tietokone windows vista 2007. Oulussa olen. ei läppäri. ei langaton. Mokkula kunnossa. Nettiin pääsen, mutta nakkaa ulos ½min kul

Kun on nakannut ulos, lukee yhteysvirhe., mutta sivu ei katoa, vaan ei päästä jatkamaan netissä oloa.kun heittää ulos.Mokkula 3G Saunalahti. Käsittääkseni koneesta pitää saada jokin aikaraja pois???Mutta miten? Tai jokin asetus? Muuta en osaa sanoa, kun kone ei ole minun.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2011 - 17:50

kenenkähän konetta sitten käytätkään, en yhtään ihmettele että et saa mokkulaa toimimaan.
kysyhän siltä koneen omistajalta.

Lisätty: 16.09.2011 - 18:30

tai koneen administraattorilta.
varmaan paras kysyä mokkulan palveluntarjoajalta.
en halunnut loukata tuolla edellisellä kirjoituksella, mutta olisi ehkäpä edes vastaamisen yrittäminen helpompaa, jos tietäisi koko stoorin. mikä mokkula, mikä selain jne.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2011 - 17:25

Soitahan mistä oot tuon hommannut he pystyvät auttamaan, tuskin me täällä Napsussa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 18:09

Voiko johtua jopa runsaasta puhelinliikenteestä (sillä voi olla etusija), kyllähän Mokkulan yhteys katkeilee joskus, kysyyko PIN-koodia katkoksen jälkeen ? Toimiiko tekstiviestit ? Oletko kokeillut kun pakottaa käyttämään vain 2G-yhteyttä ? Et vieläkään kertonut mikä Mokkula ja mitä ohjelmaa käytät.
Esim. minulla on Saunalahden (PrePaid) Mobiililaajakaista 2.0.0.87 Upgraded
Oletko katsellut ohjeita täältä:
www.elisa.fi/saunalahti/asia...ajakaista/
www.elisa.fi/saunalahti/asia...tilanteet/
Onko käytössä Huawei Mobile Partner
www.elisa.fi/saunalahti/asia...ayttoohje/

Lisätty: 18.09.2011 - 13:53

Käytössä on siis Saunalahden PrePaid, joten tässä lisää siitä:

Hyvin mahdollinen syy katkoksiin voi olla elisan tukiasemassa oleva vika,
Katso Häiriökartta: www.elisa.fi/asiakaspalvelu/...ta/#mobile

Tutki sivua "Saunalahti Mobiililaajakaista"
www.elisa.fi/saunalahti/asia...ajakaista/

Saunalahti Avustaja: (Jos olet asentanut Saunalahti Avustajan)
www.elisa.fi/saunalahti/asia...-avustaja/

Voit myös ilmoittaa häiriöstä, mutta lue ensin siellä olevat 7 ohjetta (alla olevat):
www.elisa.fi/saunalahti/toim....php?id=80

Tarkista, löytyisikö tästä ratkaisu:
1. Jos olet asentanut Saunalahti Avustajan, katso tarjoaako se sinulle neuvoa ongelmaan.
2. Käynnistä tietokone uudelleen. Ota käynnistyksen ajaksi nettitikku pois koneesta ja aseta se takaisin vasta kun kone on käynnistynyt uudelleen ja työpöytä latautunut näkyviin.
3. Kokeile nettitikkua jokaisessa tietokoneen USB-portissa.
4. Mikäli Mobiililaajakaista-yhteysohjelma ilmoittaa Ei verkkoa, käytä nettitikun SIM-kortti puhelimessa ja katso löytääkö puhelin verkkoa tällä SIM-kortilla. Tämän jälkeen laita SIM-kortti takaisin nettitikkuun ja koita yhteyden muodostamista uudestaan.
5. Tarkasta, että APN-asetus on oikein Mobiililaajakaista-yhteyohjelmistossa.
Asetus tarkistetaan seuraavasti: Asetukset -> Lisäasetukset -> Yhteydet -> Ominaisuudet -> Ominaisuudet -> Käyttöpisteen nimi -kohdassa tulee lukea: internet.saunalahti
6. Varmista ettei palomuuriasetukset estä yhteyden toimimista.
7. Ennen lomakkeen täyttämistä ota ylös muutamia päivämääriä ja minuutintarkkoja
kellonaikoja milloin häiriöitä on esiintynyt ja liitä ne lomakkeelle. Esimerkiksi milloin
yhteys on katkennut tai milloin yhdistäminen on epäonnistunut. Nämä tiedot ovat
välttämättömiä vian selvityksessä.

Minulla on "vanha" Mokkula (Huawei E160E) ja Saunalahden PrePaid, jonka käyttöohjelmaan tuli päivitys (elisalta) tänä kesänä (Mobiililaajakaista 2.0.0.87 Upgraded).
Ennen sitä minulla oli joskus hankaluuksia saada yhteyksiä toimimaan.
Uudessa (entistä paljon paremmassa) ohjelmassa on mahdollisuus ottaa käyttöön (asentaa) lisäohjelmia. Minulla on nyt näin:
Ohjelman sinisessä yläpalkissa: Tiedosto, Verkot, Asetukset, Ohje.
Sen alla seuraavat välilehdet: Yhteys, Käyttö ja Sovellukset.
Sen alla näkyy kuuluvuuspalkisto, oikealla kirjekuori (sähköpostit) ja alla iso pallo josta yhdistetään.
Asetukset/Lisäasetukset-valikossa: Asetukset, Diagnostiikka, Oletuslaitteet, Palauta määritykset, Yhteydet.
Sekä Sovellukset-valikossa: Elisa Avustaja, Oma Elisa ja Network map.
Ohje-valikosta saa hyvin paljon tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 18:44

Heitä niillä mokkuloilla vesilintuja! Se surullisen kuuluisa "visva" joutaa perästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 23:39

" " " voit myös maalata vihreäksi ja stikata mereen,varsinkin kun ei ole sinun ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 01:30

Ei vika ainakaan siinä Vistassa ole, vaikka koko maailma haukkuu sitä.
Itselläni on kaksi Vista-konetta. eikä niissä ole ollut mitään valittamista. Saunalahden mokkulaa siirtelin kesällä koneesta toiseen, eikä mitään valittamista. Yksi XP kone kyllä vähän yski, mutta parilla boottauksella pääsi silläkin nettiin.
Ei tässä muuta osaa arvella, kuin että sinun täytyy panna kaverin koneen yhteysasetukset uuteen uskoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2011 - 08:07

Kyllähän minunkin saunalahti heittää joskus ulos, mutta vika on kuulemma korjauksen alla.
Otan tyynesti alusta ja jatkan hommiani, kiukuttaa kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 18:23

Useimmilla on mokkulan kanssa ongelmia.