Entäs näin pahoja,krapuloita?

Mandoliinikrapula
Tuntuu siltä kuin 100-henkinen ukrainalainen mandoliiniorkesteri pitäisi konserttia vasemman aivolohkosi keskiosassa. Joitko eilen sekaisin punkkua, olutta ja väkeviä?

Sadan vuoden morkkis
Edellisen illan sorkat olalla –vaihe on mennyt överiksi, liikeideoita on tullut keksittyä, olet tunnustanut työkaverillesi rakastaneesi tämän miestä jo viisi vuotta ja ilta on huipentunut tappeluun taksikuskin kanssa. Ainoastaan fyysinen pahaolo lieventää totaalista moraalista pahoinvointiasi.

Taitelijakrapula
Luulet olevasi luova, koska olo on irtonainen ja ulkona paistaa kevätaurinko. Päätät ryhtyä runoilijaksi. Riimit putoilevat kuin sadepisarat vaahtoavan meren aaltoihin. Ah, kevät. Tähän olotilaan taiteilijat usein viittaavat puhuessaan "siitä pienestä hetkestä, jolloin maailmankaikkeus on sormin kosketeltavissa".

Hevoskrapula
Ruokahalu ei kasva syödessä vaan juodessa. Hevoskrapulan ainoalta taltuttamiskeinolta tuntuu suolaisen ja makean vuorottainen ahtaminen sisuksiin. Aloita pizzalla, jatka jäätelöllä ja kruunaa ateriasi neljänneskilon suklaalevyllä. Tunnetaan myös ahmattikrapulana.

Henry The Great -krapula
Suolaisen nälkää kovempi voi olla vain rakkauden nälkä. Seksiä on saatava ja runsaasti. Päämäärätöntä jyskyttämistä muistuttavassa krapulaseksissä määrä korvaa laadun. Voi sitä hikikarpaloiden loisketta partnerin naamalla. Tunnetaan myös Don Juan -krapulana.

Ruikulikrapula
Nimitys tulee ruikulista, jota tulee ylä- ja alapäästä. Suurin osa päivästä kuluu vessanpönttöä halatessa. Ainoaksi lääkkeeksi suositellaan jäätelöä, koska sen oksentaminen on miellyttävämpää kuin esimerkiksi puolen kilon pihvin.

Liskokrapula
Tunnetaan myös liskojen yönä. Koko päivän jatkuneen tärinän jälkeen nukkumaan mennessäsi muutut matelijaksi. Toiset liskot ja krokotiilinpoikaset tulevat seuraksesi sänkyyn. Liskot saattavat pissiä yöllä suuhusi, jos he käyvät oikein ilkeiksi. Liskokrapula vaatii vähintään kahden päivän pohjustusta.

Hätätilatestamenttikrapula
Toivot kuolevasi, koska olo ei voi tästä enää huonontua. Koska myös uskot kuolevasi millä hetkellä hyvänsä, päätät laatia hätilatestamentin. Urbaanin legendan mukaan nimitys juontaa juurensa erään suuren opiskelijalehden päätoimittajan ryyppyreissun kammottavasta lopusta.

Avainsanat: juomapuolelle kallistuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.09.2011 - 19:51

Kun noita yllä olevia lukee...Mulla on joskus ollut tuo " Hevoskrapula" ja muistan varmaan sen kaiken lopun elämääni.
Ikä oli jotain 17vee ja asiaa ei yhtään parantanut vanhempien nälväily ja naureskelu vieressä.Olin juonut tuttavan 50vee juhlissa ja valvonnan alla,mutta tulin todella kipeäksi muutamasta booli lasillisesta...Sen koomin en ole pystynyt mitään kirsikka juttuja juomaan....Hyi!
Nyt asia naurattaa, mutta olipa tauti!
Enkä ole muuten väkeviä juonut juuri sen koomin :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.09.2011 - 17:12

Onneksi ei tartte kärsiä moisia krapuloita!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 17:14

Nuo ovat jo niin pahoja että Luoja varjelkoon tuollaisia kokemasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 17:37

Ei ole mitään kokemuksia noistakaan krapuloista...minulla....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 18:11

Juu ei tartte krappiksista kärsiä. Kun et ota on aamulla parempi olo, kun on aamulla parempi olo et ole illalla ottanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 19:12

Ei ole ollut havaintoa kenenkään krapuloista, ainakaan vuosikymmeniin. Onneksi. Krapula on paha tauti ja sillä on taipumus uusiutua. Tautiin ei ole lääkettä, eikä sitä voi estää kukaan muu kuin sairastuja itse. Usein hän ei kuitenkaan onnistu, sillä yritykset ovat liian heikkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 20:18

Hätätilatestamenttikrapula
jos pistän tämän itselleni... tais olla joskus kauan kauan sitten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 20:32

Kokematonta aluetta, onneksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 20:33

Ei ole krapulaa ollut valovuosiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 20:47

Vihaan krapuloita, onneksi ei ole ollut piiiitkääään aikaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 23:37

Tuosta taiteilijakrapulasta tuli mieleeni erään kaverini pitkäksi venähtäneet, ei niin amatöörien ties mitkä juhlat, kun kaverit päättivät lähteä vähän "kirkolle" välillä.
Taksikuskia oli kuulemma naurattanut, kun eräs "runoili"; "KATTOKAA JÄTKÄT, TUOLLA ON LEHTI PUUSSA!".
Yksi kevään tulo ei juhlimista ainakaan hidastanut ja kaverille tuli krapula joskus kymmenen vuoden päästä. Sai sen kuulemma jos promillemäärä laski alle kahden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 07:30

No voihan sun mitä tauteja. Oli nuorempana joskus sellainen, että janotti, syötätti suolaista ja nai...
joten päätelkää siitä sitten mikä oli taudin nimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 10:53

Onhan niitä vielä muitakin. On parempi ettei niitä kirjoittele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 21:21

Edelleenkin kärsin siitä saunakrapulasta, ei mitenkään mukava sekään.