"Ensikännin keralla rommin"lauloi Hector Ake&Perassa.Muistatko omaa ensikänniä,millä juomalla/juomilla?

EI tarvi vastata jollei ole ensikänni-kokemusta ;-D
Oman ensikännin aikaan lähdimme 3likkaa samalta luokalta yhden kesämökille,jokainen vei(salaa tietty) tilkan jtkin viinaa limupulloon kodin baarikaapista eli varsinainen cocktail oli kasassa.Huhhuh...oli onni ettemme polttaneet mökkiä yms.muuta ylentävää.

Avainsanat: ensikänni

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.09.2011 - 11:27

Kaverin kanssa tilattiin....siis.... isoilta pojilta solmurommipullo juhannukseksi. Lanttariksi laitettiin veriappelsiinilimonaatia. En suosittele kokeilemaan. No meitä oli kolme sälliä. Yks sammu telttaan ja se jätettiin sinne nukkumaan. Me mentiin maaseudulla kun oltiin linja-autolla noin. 20 kilsan päähän tanssi lavalle. Kun käveltiin tanssilavan portille siellä oli yllätykseksemme kaverimme sieltä teltasta. Hän oli jo ollut sisällä tanssimassa, hukannut toisen kenkänsä ja oksensi juuri paidalleen meidän seisoessamme suut auki häntä ihmettelemässä. Emme tänäkään päivänä ymmärrä, kuinka kaveri saattoi olla ennen meitä tanssilavalla???? Varmaan sen solmurommiveriappelsiinilimonaatin syytä kaikki. Siis varokaa.....kaikki lapset ja imettäväiset.....on petollinen sekoitus!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.09.2011 - 13:25

en muista, mutta olen kuullut siitä sitäkin enemmän tarinoita ...

viisivuotiaana serkkulikan kaa tyhjennettiin vanhempien rapujuhlilla useamman kuoharipullon pohjat ...

siitä kokemuksesta taisivat muut oppia paljon enemmän kuin minä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 13:53

Kuopion kaupungin hotellissa 16v. Puijon talvikisojen palkintojen jako oli siirretty pakkasen takia torilta sinne. Gintonic taisi olla lääke. Eipä tuota känniksi voinut sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 14:29

Niin kaukana muistojen hämärässä, että ei tule mieleen, koettu kuitenkin on, sitä ei voi kiistää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 14:52

Taisin olla syntymähumalassa ,Enkä sitä muista.Olin saanut itseeni niinpaljon siitepölyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 15:01

Muistot tulee mieleen ja tuo oli SAHTI joka on todella pettävää juomaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 15:46

Elävästi muistan...se oli tilkka pontikkaa marjamehun kanssa. Yritin kävellä seinää pitkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 15:54

Taisi olla saksan reissulla 60-luvulla paikallisessa oluttuvassa kavereiden kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 17:33

En ole koskaan ollut kännissä,enkä missään jengissäkään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 18:10

Jonkinlaisen eka hiprakan sain lonkerosta ja vaikka hirmuisesti en juonut oli krapula tosi paha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 20:10

Itse en sattumoisin muista,mutta minulle on kerrottu.
Minulla ikää 3vuotta.Vanhemmilla ja suvulla pikkujoulujuhlat.Limsapullossa itse tislattua kirkasta ja lantrinkia (onneksi) ja tämä pullo pöydän kulmalla, että tyttö sen juuri ylettää napata.Hörppäsin suullisen,ennenkuin kukaan ehti tehdä mitään. "....hyväääää...." Olin kuulemma sanonut, kun en kehdannut tunnustaa limsapulloa salaa ottaneeni...Sitten olinkin mennyt nukkumaan.Äiti oli valvonut koko yön sitten vierellä....Että tämmöinen tosi tarina...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 20:17

Täysi-ikäisenä, kun pääsin ekan kerran ravintolaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 20:45

Jotain viinin litkua se oli, mutta vuotta en muista, enkä paikkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 21:48

Känniä en ottanut, mutta juhannuksena 17-vuotiaana lonkeroa, se ei ole muuten erikoista mutta oli silloin Alkosta ostettava pullotavaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 21:09

Taisi olla - myöhemmin tulevan anopin - valmistamaa sahtia jota nuorikkona maistelin.