Uskotteko vanhoihin sananvarsiin ,se joka kuuseen kurkoittaa,niin katajaa kapsahtaa.?

Tuo toinen sananparsi pitää hyvin paikkansa.Ahneella on paskainen loppu.Ja pitää paikkansa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.09.2011 - 09:35

Tarkoitat varmaan sananparsia.... ne ovat aika hyviä kevennyksiä sopivissa tilanteissa. Monessa piilee totuus.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.09.2011 - 06:45

kyllähän tämäkin sananparsi paikkansa pitää:
- Kaikkehen tottuu, paitti puukkoohin seliäs ja siihenki tottuu, jos makaaloo mahallansa .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 06:55

Kyllä monet sananparret paikkansa pitävät, eihän ne muuten olisikaan paljon käytettyjä sananparsia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 10:06

Kyllä nuo sananparret useinkin pitää paikkaansa se on uskottava...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 10:52

Suurin osa niistä sisältää elämän viisauden.

Ilos' ellää pittää, vaik' päivää vähemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 11:30

Kyllä nuo ovat muotoutuneet käytännön kokemuksista, mutta monessa on vähän turhan rankkoja yleistyksiä.
Minusta esimerkiksi kuuseen kurkottaminen ei välttämättä ole paha asia. Jos et kurkota, niin saat varmasti olla katajikossa. Yrittänyttä ei laiteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 13:12

Kyllä vanha kansa on tiennyt, näin se menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 13:32

En ole tavannut yhtään "sananvartta"?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 13:37

eivät ole -varret eikä -parret uskonasioita, paremminkin kertomuksia kokemuksista

"parempi siemen syöksyssä kuin tuhat pusissa" tyyliin

entistä tehokkampia niistä saat yhdistelemällä pari vanhaa, vai mitäs tuumaatte seuraavasta kysymyksestä :

"Mahtaako sinulla olla ihan puhtaat pussit paperijauhoissa?"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 17:17

Onhan niissä joissakin vinha perä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 20:05

Kyllä uskon sananparsien sanomaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 21:02

Kyllä vanha kansa tietää, mistä puhuu. Uskonhan minä.

Joka rukkiisella kuolee, sei ohorallakkaan virkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 22:31

Onhan niissä vinha perä.Ne on vanhoja viisauksia.
"Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla "

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 19:34

Tavallaan, tavallaan en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 20:58

Uskonhan minä. Esim. se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.