Mitä laittaisin päälle sinne työhaastatteluun?

Hyviä neuvoja ja vinkkejä!Kiitos etukäteen!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.09.2011 - 22:47

Vaatetukseksi riittä normaali siisti ja puhdas vaatetus. Mutta työhaastatteluun meneminen ja valmistautuminen on vielä tärkeämpää.

Muista kävellä reippaasti samalla silmiin katsoen ja reilu käden puristus,.....sillä velttoa ei kukaan viitsi kädessään pitkään vatkata. Samalla tietysti esittelet suullisesti itsesi kuuluvasti ja selvästi ymmärettävästi esim. "Onttopohjaoy, hyvää päivää" . Kättely kertoo sinusta jo enemmän kuin sata sanaa. Esimerkiksi psykologi on tehnyt sinusta jo heti kymmensivun mittaisen luonneanalyysin. Kun vielä kävelet läheisen tuolin luo ja käyt istumaan napsahtaa kymmenen sivua lisää mm. kävelytyylistäsi, hiihdätkö paikallesi kuin vanha 100 vuotias pappa vai reippaasti kuin Reima Salonen 50 kilometrin kulta kävelyssään Euroopan mestaruuteen Ateenan kisoissa vuonna 1982 . Edelleen istumistasi tarkkaillaan pysytkö tuolilla, vai puristatko rystyset valkoisina kyynärnojasta kiinni, vatkaatko sormillasi munia pöydän päällä vai omiasi pöydän alla ( siis mies haastateltavat )? Lisäksi istuma-asentosi kertoo paljon - onko jalat ristissä vai levällään, puhutko käsilläsi, ovatko kädet puuskassa ilman kaulinta, raavitko itseäsi koko ajan, korjaatko asentoasi. Ilmeitäsi seurataan miten silmäsi harhailevat ympäri huonetta ja silmän valkuaisesi välähtelevät auringon paistaessa ikkunasta tarkoituksellisesti suoraan suunnattuina silmiisi, kuin KGB:n kuulusteluissa aikoinaan ja hikikarpalot valuvat pitkin otsanahkaasi suoraan silmälaseillesi huuruttaen näkyvyyden kuin Lontoon sumussa vuonna 1923, kastellen tuomasi portofolion likimäräksi lattialuutuksi pöydälle, jota epätoivoisesti yrität likaisella taskusta kaivamallasi nenäliinalla ahkerasti kuivata. Jos tästä kaikesta vielä toivut ja pystyt tuottamaan suullasi ihmisille ymmärettävää puhetta saatat olla valmis haastattelun aloittamiseksi?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.09.2011 - 21:39

Asiallisesti ja siististi,ei yli-eikä alipukeutumista.En tiedä.minkälaisen työn haastatteluun menet,sekin riippuu(mun mielestä)esim.johdon sihteeri,asianajotoimisto,virallisemmat tahot yms.velvoittavat jakkupukulinjaa,muuten normaalipuheutumista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 22:10

Ilmeisesti haet kaupan allalle joten ei paljoa koruja, ihan vaan siistit vaatteet pitkät housut suorat tummat ja joku kiva jumpperi ( ei kirjava)...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 22:13

Riippuu aika paljon siitä minkätyyppinen työ on kyseessä, mutta kuten PateT:kin sanoo, niin asiallinen, siisti, melko neutraali, kuitenkin asu, jonka tunnet omaksi. En myöskään laittaisi läjäpäin koruja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 22:32

Ihan normaali siiti pukeutuminen..Pitkäthousut neulepusero tai paitapusero..ei mitään ylimääräisiä koruja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 22:40

Normaalisti ja siististi .Mitä on muulloinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 07:01

siisti vaatetus ja siisti yleisolemus. ei ylipukeutumista eikä ylimeikkausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 10:43

Ihan tavallinen vaatetus ja iloinen mieli hepeneiden sijasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 19:53

Siistit normivaatteet, ei liian hienoa. Laita hiukset nätisti ja meikkaa kevyesti, ei liian kovaa meikkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 21:14

Puhtaat siistit vaatteet, eikä liikaa meikkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 20:52

Haastattelusi on jo ohi, mutta noin yleisesti. Asialliset, minua kuvaavat vaatteet laittaisin yleensä paikkoihin joissa haluan antaa rehellisen kuvan itsestäni.