mikä on luonnollinen henkilö?

Yhdistys on luonnollisten henkilöiden, oikeuskelpoisten yhteisöjen tai molempien jotakin tarkoitusta varten perustama organisaatio

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.09.2011 - 18:28

luonnollinen henkilö

=yksittäinen ihminen, henkilö, jolla on subjektiivisia oikeuksia ja velvollisuuksia ja joka voi tehdä oikeustoimia ja joka voi olla oikeusjutun osapuoli
Oikeushenkilön ja luonnollisen henkilön välinen ero on siinä, että luonnollinen henkilö voi olla siviili- eli riita-asian, hallintoprosessin ja rikosasian osapuoli, kun taas muu oikeushenkilö, esimerkiksi valtio voi olla vain hallintoprosessin osapuoli ja yritys vain siviiliprosessin tai hallintoprosessin osapuoli.
Lähde: Wikipedian kapulakieliosasto

Lähteet:
Wikipedia

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.09.2011 - 12:48

Luonnollinen henkilö on yksityishenkilö eli esim. sinä kun edustat vain itseäsi. Voit kuulua jäsenenä johonkin rekisteröityyn yhdistykseen.
Yhdistykseen voi kuulua jäsenenä jokin toinen, luonnollisista henkilöistä koostuva jäsenyhteisö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 12:55

luonnollinen henkilö = yksittäinen ihminen, henkilö, jolla on subjektiivisia oikeuksia ja velvollisuuksia ja joka voi tehdä oikeustoimia ja joka voi olla oikeusjutun osapuoli.
suomisanakirja.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 13:33

niinkuin sinä tai minä eli hengissä oleva, oikea ihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 13:50

Liikemiehet ovat epäluonnollisia?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 15:28

Ihan vaan

Matti Meikäläinen... olemassa oleva...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 19:52

Luonnolliset henkilöt ovat vain ja ainoastaan ihmisiä. Jokainen ihminen on syntymästään lähtien kuolemaansa tai kuolleeksi julistamiseensa saakka oikeussubjekti. Ihminen ei voi luopua oikeuskelpoisuudestaan eikä oikeuskelpoisuutta voida myöskään rajoittaa, lakkauttaa tai poistaa ihmisen elinaikana.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Oikeussubjekti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 20:42

Henki pihisee vielä ainakin hieman ja on innostunut asiastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 04:49

Eiköhän luonnollinen henkilä ole sama, kun hengissä oleva henkilö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 07:15

Matti Meikäläinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 20:44

Oma itsensä, ei filmaa eikä flirttaa.