Mitkä on mielestänne paritalossa asumisen plussat ja miinukset?

Lisätty: 13.09.2011 - 18:38

Tyttäreni lapset kävivät tänään katsomassa paritaloa ja nyt harkitsevat ostoa.
Lapsilla hyvät välit..ei olisi vierasta omistajaa naapurina..kun olisi lasten omistuksessa.
Kumpikin asuu nyt kerrostalossa..

Avainsanat: paritalon plussat ja miinukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.09.2011 - 18:50

Plussana ainakin se, että kun itse on poissaniin naapuri pitää silmälläkoko taloa, nostaa postit sisälle, kastelee kukat jne. Näin siis silloin,kun on hyvissäväleissä naapurin kanssa. Miinuspuolena se, että jos naapurin kanssa näkemyseroja esim .piha-alueiden, katon, ulkomaalauksen suhteen, voi napit mennä pahemman kerran vastakkain ja asumisesta tuleekin yhtä helvettiä. Tiedän tapauksen, jossa paritalossa asuva seinänaapuri valitti ihan kaikesta auton liian isosta koosta alkaen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.09.2011 - 18:31

En ole liisukka asunut muutakuin maalaistalossa.Tuohon en osaa sanoa yht mitään. Luulisi jos hyvä naapuri, niin mikä ettei asuminen hyvää.Onhan se tietysti helpompaa .Näin luulisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 18:51

Se riippuu l i i a n paljon kulloisestakin (vaihtuvista) naapurista,
Siitä voi helposti tulla oikein h..vetti, missä kiistellään verisesti kaikesta.
Mutta jos naapurien välit toimii, niin naapuriavusta voi olla paljonkin iloa.
Itse en missään nimessä asuisi pari- tai rivitalossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 18:52

Huono puoli on se naapuri, ja voi olla vaikka kuinka känkkäränkkä se naapuri, hyvä puoli on se että saa niitä talokohtaisia maksuja kaksi perhettä maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 19:20

Ei taatusti hassumpi vaihtoehto, siinä saa molemmat oltua vaikka omillaan ja seuraa myös toisistaan ja piha hoidetaan yhdessä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 19:51

Itselläni ei ole kokemusta paritalossa asumisesta, hyvä ystävättäreni sellaisessa asuu. Toisena osakkaana hänen miehensä veli perheineen ja heillä on ainakin mennyt hyvin parikymmentä vuotta naapuruksina.
Talonvahti on ollut puolin ja toisin saatavilla lomamatkojen ajan, kukat on tullut hoidettua, samoin perheiden kissat on saaneet loma-ajan hoidon kotonaan. Juhlien järjestelyssä on astioita, kylmätiloja lainattu käyttöön ym..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 19:54

Voisi olla sisarusten tapauksessa mainio vaihtoehto! Olisi apu lähellä ja muutenkin turvallista...Kerro sitten, kuinka kävi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 07:56

kannattaa miettiä laittaako paritalon asunto-osakeyhtiömuotoiseksi vai ei.

vaikka sisaruksetkin paritalossa asuisivat voi tulla ongelmia tai ei.
en kyllä moiseen ryhtyisi vaikka hyvät ja lämpimät välit ovatkin meillä sisarusten välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 08:28

Mukavat naapurit ovat kultaa, mutta jos on vähänkin nipottava tyyppi naapurina, voi elämä olla täyttä helwettiä. Itselläni ei ole henk.kohtaista kokemusta paritaloelämästä. Olen lapsuuteni asunut omakotitalossa ja aikuisiän kerrostalossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 10:24

Paritalossa pitäisi olla aina molemmilla asukkailla, kaikki asumiseen vaikuttavat tekijät mitattavissa erikseen. Lämmitys, sähkö ja vesi. Niitä kun kulutetaan aina eri tavalla. Kyllä rivitaloissakin osataan riidellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 11:04

Oma tupa, oma lupa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 12:51

Paritalossa asumisesta ei kokemusta, en haluaisi asua sellaisessa. Sellaisessa asumismuodossa on aina tarkkailtavana.... ei ei yksityisyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 07:03

Kun on hyvät naapurit, niin mikä ettei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2011 - 20:39

Oma riskinsä on aina naapureissa. Mutta muuten, asumismuoto melkein sama kuin kerrostalossa.