haluaisin matkustaa egyptiin, mitä paikkoja suosittelet? mitä rokotuksia sinne tarvitsee? yms...

Avainsanat: egypti afrikka rokotukset el gouna hurghada kairo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.10.2008 - 21:31

Havrix rokotus riittää siellä (hepatiitti A suoja). Itselläni on tosin Twinrix (hepatiitti A ja B) kun matkustan enemmän muutenkin. Rantakohteista suosittelen ehdottomasti Sharm El Sheikkiä, joka on siistimpi kuin muut kohteet Egyptissä. Sieltä järjestetään myös retkiä kairoon pyramideille. Olen ollut päivän retkellä ja oli mahtava retki, vaikka matkat edestakaisin olivatkin aika rankkoja. Varmaan viisainta olisi ottaa kahden päivän retki. Jos taas on kiinnostunut pelkästään Egyptin historiallisista kohteista, niin silloin paras vaihtoehto on Niilin risteily.

Monet muuten väittävät ettei Egyptistä selviä ilman jallajallaa (ripulia), mutta itse olen käynyt siellä jo kolme kertaa, enkä ole siitä kertaakaan joutunut kärsimään.

Lisätty: 26.10.2008 - 21:32

Unohdin vielä mainita, että tietysti myös perusrokotukset kuten jäykkäkouristus ja polio on hyvä olla kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.10.2008 - 12:37

jos egyptiin menee niin on aivan pakko mennä ainakin katsomaan pyramidit ja sfinksit sekä niiliä, rokotukset vaihtelee joten niitä kannattaa kysyä lääkäriltä varmuuden vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.10.2008 - 15:59

rokote.fi kertoo rokotukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2008 - 17:10

Kyllähän se Niilin risteily varmasti olisi elämys (en ole itse käynnyt) ja rokotustarve tosiaan kannattaa tarkistaa www.rokote.fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2008 - 22:29

Pyramiideille ilman muuta, ja 'welcome to Africa' rokotuspaketti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2008 - 23:18

olen käynyt kairossa kolme kertaa eikä muita rokotuksia ole kuin jäykkäkouristus.koskaan en ole sairastunut.tulin viikko sit takas suomeen ja pian taas sinne.jos haluaa nähdä paljon niin kairosta löytyy näkemistä.pyramiidit kairon museo niilin risteily kairon eläintarha moskeijat khan al-khalilin basaari faaraokylä ym.ym.sieltä on myös hyvät yhteydet muihin paikkoihin.kannatta mennä kahdeksi viikoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 15:44

vaikka monet haukkuu hurghadaa niin minä ainakin pidän. Riippuu tietenkin missä päin asuu ja mitä vaatii. Itse haluan asua siellä missä paikallisetkin eli El Daharin alueella. Retki Luxoriin oli mukava, tai voisihan sitä mennä kokonaankin Luxoriin jos ei välitä merestä. niilin risteily olisi silloin varmaan kiva.Luxorin kaupunki tuntui mukavalta paikalta.