Kateus karkottaa kalatkin vedestä?

www.iltasanomat.fi/kotimaa/t...47453.html

Avainsanat: rakennus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.09.2011 - 14:23

Meinasin itsekin tehdä tuosta kysymyksen, mutta jäi tekemättä.
Jos rakennukselle on myönnetty lupa moneen kertaan, niin sitekeästi on täytynyt valittaa, että sen on saanut kumottua.
Voisin kuvitella, että valittajalla on elämässä muutenkin vaikeaa, jos asenne on tuollainen.
Monien rakastama torni ilmeisesti istuu hyvin maisemaan ja toivoisin, että kunta taas vaihteeksi hankkisi luvalle vaikka Halosen siunauksen oikeanväriselle paperille, koska torni on rakennettu oikeaoppisesti rakennusluvan kanssa.
Tässä voitaisiin kokeilla uutta tapaa, eli alueen asukkaat saisivat äänestää kumpi puretaan, naapurin ruma huvila, vai tuo torni?
Asiasta näkyy olevan oikein adressi tornin puolesta, joten ei liene haittaavan kuin tuota valittajaa? www.adressit.com/muumitornia...saa_purkaa

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.09.2011 - 07:39

Voi pyhä jyssäys. Mitä se kenellekään kuuluu jos talossani olisi torni joka on luvan perusteella rakennettu. Tässä taas oiva esimerkki suomalaisen luonteesta. Ai, että sapettaa ja kyllästyttää. Kiitos linkistä...mie olen jo muutenkin valmiiksi kyllästynyt ja tympääntynyt muutamaan asiaan niin, että ei oikein tiedä hyppisikö tässä tasajalkaa heti aamutuimaan. Vaan kaikesta huolimatta oikein mukavaa päivän alkua sinnekin,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 08:46

Taitavat naapurit olla kateellisia hienoon torniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 09:11

Kyllä on raukkamaista touhua, torni on nätti kuin timantti. Kaikki kaunis ja vanha pois alta vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 09:16

Kaunis kuin mikä, kyllä on näköjään naapureita ottanut raskaasti pattin tuo rakennus. Niin tyypillistä suomalaista, jotta......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 09:35

eikö rakennus sittenkään ollut kodikas ja Eurajoen kulttuurimaisemaan sopiva.
jos silmäilee Eurajoen kerrostalolaatikoita, nekös sitten ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 09:38

Semmosta se virkamiesten osaaminen ja pyrokratia. Aika kiusallinen juttu. Onko tämä se kuuluisa lintutoni saaressa. Jota näytettiin teelviisiossa.Rakennuttaja oli muuten muuan kaupungin työmies. Onkohan se jo purettu, piti purkaa kaupungin varoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 10:50

Mitä opimme tästä: Ennen rakentamista on hankittava rakennuslupa , eikä jälkikäteen.

Vähän samaan tapaan oli aikanaan kysymys yleisön osastolla:

"Saako naapurin tontille rakentaa"?
Nimimerkillä "paalutinko turhaan"?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 11:07

Naapurikateutta, sillä saadaan kiusaa aikaan ja paljon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 13:36

Sanotaanhan,että suomalaisten kateus on kiimaakin suurempi...Tuo rakennus on ihan makuasia.Mihin niemen nokkaan tai saarelmaan se sopiikaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 18:56

Naapureita ottaa päähän kun yhdellä on hieno talo torneineen kaikkineen ja itsellä joku tavallinen tönö. Surullista noin kauniin talon omistajaa kohtaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 22:43

Takavuosina yliopistolla kerrottin vitsiä, jossa kysyttiin: Mikä on tärkein edellytys, jotta tulisi valituksi professoriksi Turun yliopistoon? Vastaus kuului: Edellytykset ovat tässä järjestyksessä: 1) on syntynyt ja asunut koko elämänsä Turussa, 2) omaa jonkinasteista ammattitaitoa kyseisellä alalla, 3) on ystäviä Turun yliopiston professorien joukossa, .....

Vastaukseni tähän kysymykseen on: kateus, puhdas kateus. Kateus vie kalankin vedestä, sanotaan, ja luulen että Turun ja turkulaisuuden mollaaminen johtuu samasta syystä kuin Ruotsin ja ruotsalaisuuden mollaaminen, eli kateudesta. Historiallisesti katsoen Turku on tietysti Suomen tärkein kaupunki, ja nyt maalaisserkkujen Stadin ja Mansen pitää mollata sitä saadakseen ykkös- ja kakkospaikat. Tätä teoriaani tukee sekin, että itäisessä Suomessa (Joensuu, Kuopio,...) en ole koskaan kuullut Turkua mollattava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 11:33

Kateuden kavala tauti voi joskus hiipiä kenen tahansa mieleen. Taistelkaamme sitä vastaan peräytymättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 06:56

Järkyttävää, todella kaunis rakennus. Kateus on sairauttakin. Minua ei haittaisi pätkän vertaa jos naapurustooni ilmestyisi tälläinen ihanuus.