Peloittaako teitä vanheminen ja se mitä tulevaisuus tuo tullessaan?

inua kyllä välillä askarruttaa ja mietin elämääni paljon.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.09.2011 - 06:32

Ei se voi pelottaa, elämä pelottaa. Se on vain yksi vaihe ennen perhosen kuolemaa.
Kotilosta ollaan kuoriuduttu, levitetty siipemme, eläneet kiihkeän nuoruuden, perheen perustamisen.
Tai joku kenties yksin olon valinnut kohdalleen.
Nyt on sitten sen seesteisen iltaruskon tai neljännen kammarin vuoro.
No sairaushan se on suurin vitsaus täällä vanhemmuuden puolella usealla.
Mutta minä muistan, että joka aamu on armo uusi kohdallani ja näin taas selvitään
paremmalle puolelle.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.09.2011 - 06:53

Ei minua vanheneminen pelota mutta se pelottaa jos joudun johonkin hoitolaitokseen makaamaan vihanneksena, kun en enää itsestäni kykene huolehtimaan, olisin liikuntakyvytön vaipat housuissa ja saisin unilääkkeeni klo 16 ja nukkumaan vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 07:05

Ei siinä ole pelkäämistä.Se onihan luonnollista,ihan luonnollinen ilmiö. Jos terveys säilyy ,vanhuus on sillon helpompaa.Hyvää aikaa kaikelle ,vaikka toiminnat heikkenee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 07:55

Ei pelota koska me vanhenemme jokainen. Sitä mietin joskus, että pysyisi tuo terveys sellaisena ettei joutuisi toisten hoidettavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 08:34

Ei pelota, ei ole minkäänlaista ikäkriisiä ja odotan innolla poikien ammatinvalintaa ja tietty haaveilen lapsenlapsista :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 08:50

Eipä pelota, elämä menee latujaan ja joka ikäkaudella on omat hyvät puolensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 09:45

hyvä on elämää pohdiskella välillä ja suunnitella / miettiä tulevaisuutta.

eipä pelota eikä hirvitä, pääasia ettei tarvitsisi olla käänneltävänä ja väänneltävänä eikä kasvismössönä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 10:39

Ei siinä mitään pelkäämistä ole.

Mikä on tullakseen se tulee ja mikä on mennäkseen se menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 11:31

Nuorempana aika joskus kului hitaasti ja vanhenemista odotti...
Onneksi nyt aika kulkee hitaasti joten vanheneminenkin hidastuu..
Mutta mielialasta tuo on kiinni oletko vanha.
Ei pelota on sen verran jälkeläisiä ( lapsia & lapsenlapsia) jotta ei yksinäistä vanhuutta tule olemaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 16:28

Kyllä mietityttää ehdinkö jatkaa sukua ennenkuin kuolen, se on vielä tekemättä!
Sekään ei pelota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 19:03

Se joskus mietityttää, että jos vanhana joutuu petipotilaaksi toisten hoidettavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 22:07

Olen tällä hetkellä täysissä sielun ja ruumiin voimissani, vaikka olenkin jo viidettä vuotta eläkkeellä. Nuorempana en osannut kuvitellakaan oloani eläkeläisenä nain auvoiseksi. Joka päivälle on kaikkea mielenkiintoista tiedossa, ja kiirettä pitää, vaikka pitäisi olla jo rauhallisempaa. Siis vanheneminen ei pelota pätkääkään, pikemminkin päin vastoin. Jos yhtään mitään olen perinyt äidiltäni, niin toivoisin ainakin hänen terveyttään ja intoaan kaikenlaisiin asioihin perineeni. Hän asuu 94-vuotiaana edelleen omassa asunnossaan, tosin sisareni käy häntä melkein joka päivä katsomassa. Siihen tilaan minäkin tähtään, ja miksei yli 100-vuotiaaksi, ja virkeänä loppuun asti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 22:17

Ei pelota sillä uskon että kuoleman jälkeen on paljon parempaa tulossa.......
Ainakin siinä hoitolaitoksessa jossa olen töissä ei unilääkkeitä anneta klo 16 ja jos ei halua, niin niitä
ei anneta ollenkaan.Muutenkin nukkumaan mennään vasta iltapalan jälkeen.
Varmasti käytäntöjä on monia, kerron vain paikasta jossa työskentelen päivittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 22:24

Ei kyllä pelota vanheneminen..kunhan vain terveyttä riittäisi..eikä joutuisi hoitolaitokseen..Saisi lähteä tästä maailmasta saappaat jalassa..eikä kärsien.
Vanhetessa voi vielä nähdä,kun 4:jäs polvi syntyy maailmaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 09:25

Kyllä se toisinaan pelottaa minua. Ja nyt nämä meneillää olevat vaihdevuodet pelottavat minua.Ja mihin vanhempana joudun. Mutta kukaan ei voi näille asiolle mitään. Koska luoja on sen jokaisen kohdalle josus aikanaan luonut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 06:48

Ei pelota.