Onko paha valittaa?

esimerkiksi jos on kipee, särkee tai muuta sellaista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.10.2008 - 09:28

harvemmin sitä saa myötätuntoista kuulijaa jos sitä aina valittaa .Jos harvoin valittaa niin ei se ole mielestäni paha.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.10.2008 - 10:10

Ihmisillä on eritasoisia kipukynnyksiä. Toinen kestää valittamatta melkein mitä vain kun taas toiselle pienikin haava on lamaannuttava. Minusta on oikein, että kertoo asiat niin kuin ne on, silloin tietää miten toinen asian kokee. Jatkuvaa valitusta samasta aiheesta en silti kannata. Enkä missään nimessä, että valittaa turhasta, silloin ei voi tietää milloin on tosi kyseessä kun on totuttu, että tuo nyt aina valittaa, ei se tälläkään kertaa ole kuin mitätön flunssa, vaikka kyseessä olisikin sillä kertaa vakavampi sairaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2008 - 12:44

jos tekee mieli valittaa niin ei sitä tunnetta kannata tukahduttaakkaan, mutta sitten tietenkin liika on liikaa. mutta muista että valittaa ei ole aina pakko kavereille vaan onnistuu myös mm. netissä ja kirjoittamalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2008 - 17:16

vanha kansanviisaus sanoi:
"valittamalla ei vaiva parane
itkusta ei ystävä ilahdu"

joka tarkoittanee suunnilleen samaa mitä edellisissäkin vastauksissa sanottiin, jatkuvasta pikkuasioista valittaminen ei ole hyväksi missään mielessä,

mutta toisaalta tunteen tai todellisen vaivan ilmaisuna se on hyväksi jopa välttämätöntä (ehkä ainoa tapa kertoa asiasta)

eli kohtuudella kaikkea, niin Ylppö aikanaan neuvoi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2008 - 22:31

ei se paha ole, kiusallista toisinaan