Tulipalo! Syttynyt useasta kohdasta ja raivoaa hurjana. Mitä ilmeisimmin tuhopoltto. Mikä ihme saa ihmisen tekemään tuollaista?

Tällä helteellä ja tuulella tuossa onkin sammuttamista. Kuinkahan suuret tuhot tuo saakaan aikaan? Taloja menee täältä katsoen vaikka kuinka paljon. Toivottavasti ei sentään ihmisiä.

Lisätty: 12.09.2011 - 00:07

www.napsu.fi/files/images/F/...girola.jpg

Lisätty: 12.09.2011 - 00:09

www.facebook.com/media/set/?...amp;type=1

Lisätty: 12.09.2011 - 00:46

www.napsu.fi/files/images/F/...girola.jpg

Lisätty: 12.09.2011 - 03:16

Palo on nyt levinnyt noista kuvista arviolta ainakin kilometrin kukkuloiden rinteitä la laaksoja, eikä hiipumisen merkkejä ole, päinvastoin näyttää yltyvän.
Pimeällä ei oikein näe, että onko siellä taloja, mutta mitä ilmeisimmin on, kun jotkut pesäkkeet palavat niin kauan.

Lisätty: 12.09.2011 - 04:43

Palo kulki välittömästi näiden talojen takana olevassa laaksossa ja ylitti takana näkyvät vuoret ja jatkaa ties minne asti. Tuolla ei näyttäisi olevan asutusta, mutta kyllä siellä ainakin on satamäärin katuvaloja, mutta kyllä siellä talojakin tietääkseni on kymmeniä, ellei satoja. www.napsu.fi/files/images/F/...girola.jpg
Tämän palon laajuutta ei täältä pysty enää arvioimaan, sillä palo jatkaa matkaansa vuorten takana.
Tässä kuitenkin linkki, missä arvioin palon kulkeneen oikealta yläkulmasta alas lounaaseen.
maps.google.com/maps?hl=fi&a...mp;vpsrc=6
Mitenköhän siellä on onnistuttu suojelemaan rakennuksia?

Lisätty: 12.09.2011 - 10:56

Fuengirola.fi

200 EVAKUOITU PALON ALTA, TULI JATKAA ETENEMISTÄÄN

Kirjoittanut admin 12 Syyskuu, 2011 - 10:02
Mijasissa riehuvaa metsäpaloa ei ole vieläkään saatu rauhoittumaan. Liekit ovat edenneen La Calan kukkulalta Calahondan ohi ja seuraavaksi vaaravyöhykkeellä ovat Marbella ja Ojen.

Paloa ovat sammuttamassa kaikkien alueen palolaitosten yksiköt. Helikopterit käyvät lataamassa Välimerestä jättimäisiä vesilasteja, joilla tulta pyritään hillitsemään. Ilmasta käsin alueelle levitetään myös kemiallisia sammutusaineita.

Ihmisten evakuointi aloitetteen alueella puolen yön aikoihin. Eri tietolähteiden mukaan evakoituja on noin 200. Suurin osa evakuoinneista on tehty Calahondan mäellä. Kyseisellä alueella asuu paljon suomalaisia.

Hieman alempana Calahondassa asuva Anssi Marstela kertoi klo 8.30 seuraavaa: Liekit näkyivät aamuyöstä aivan tähän meidän asuinsijoillemme. Nyt näyttää siltä, että Calahondan paikkeilla pahin on ohi, tuli etenee kovaa vauhtia länteen kohti Marbellaa ja hieman pohjoiseen Ojenin suntaan. Ilma on täynnään savua ja tuhkaa. Helikoptereita pörrää ympärillä useita.

Palon syttymisen syistä ei ole vielä mitään tietoa. Huhut tahallaan sytytetystä ilkivallasta voimistuvat jatkuvasti.

Epävirallisen, varmistamattoman tiedon mukaan palo olisi vaatinut yhden kuolonuhrin.

Lisätty: 12.09.2011 - 12:58

Nyt palon pitäisi olla hallinnassa, eikä kukaan ole viimeisen tiedon mukaan kuollut.

Avainsanat: tuhopoltto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.09.2011 - 12:08

Voi hyvät hykkyrät! Kumpa ei ihmisiä enää menisi....Taloja saa aina uusia, vaikka kamalaahan se on sekin,kun liekkeihin kaikki jää...
Itse koin pienenä tyttönä kauhun hetkiä, kun El Paso paloi Mallorcalla...Asuttiin silloin lähihotellissa...Jäänyt karmeana mieleen, kun ihmiset pomppivat parvekkeilta alas...

Kysyjän kommentti

Tuhopoltto olikin sitten vain huolimattomuutta. Huonosti sammutettu nuotio levisi kahteen suuntaa.
Vahingotkin olivat onneksi vain rahallisia. Onneksi ei tuullut tähän suuntaan. Täällä olisi ollut tuhansia ihmisiä varsin lähellä.
Tässä päästiin todella vain säikähdyksellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.09.2011 - 00:01

Pyromaanin aikaan saannoksia. Pyromania tarkoittaa erityistä himoa tulipaloihin ja niiden sytyttelyyn. Pyromaani saa toiminnastaan jonkinlaista psyykkistä mielihyvää, pyrofiili taas nimenomaan seksuaalista mielihyvää. Nämä kaksi termiä on syytä erottaa toisistaan. Pyromaniaan liittyy joissain tapauksissa pyrofiliaa.Suomessa sytytetään joka päivä tahallisesti viitisen tulipaloa, ja joka vuosi tuhopoltoissa kuolee muutamia ihmisiä. Tuli hävittää tehokkaasti rikoksen todisteita, mutta miltei aina palon lavastukseen jää jokin särö, johtolanka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 02:14

Mitä hittoa,tämähän on tosi juttu!Toivottavasti vauriot jäävät ,ahdollisimman vähiksi,eikä ihmishenkiä mene.Raportoihan sieltä enempi ja pidät meidät/mun ajan tasalla.¡Buenas noches!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 07:38

Kaikenlainen toisen omaisuuden tuhoaminen on joillekin hauska harrastus. Kun ei itsellä ole, niin ei saisi olla muillakaan. Jotain mätää on yhteiskunnassamme. Eriarvoisuus kasvaa ja moni ei pysy kelkassa mukana. Tarttis varmaan tehdä jotain...Mutta nuorillakaan ei ole tulevaisuutta, ehkä siinä on se suurin syy...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 07:47

No voi itku. Toivottavasti olet ihan ehjänä siellä Fuengirolassa ja kaikki muutkin suomalaiset. Ensin luulin ettei tämä ole tosi juttu, anteeksi. Kamalaa tuollainen.

Lisätty: 12.09.2011 - 08:36

Joku paskiainen "juhlisti" 11.9 muistopäivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 09:57

toivottavasti ihmishenkien menetyksiltä selvitään.
järkyttäviä asioita tuhopoltot ja isot valkeat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 11:47

Nää on pahoja ja jos vielä keli kuiva ja tuulet otolliset, niin tuhot on suuret.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 12:32

Pyromaanit liikkeellä ei he tiedä kuinka paljon hallaa tekevät...
taloja saa uusia rakennettua, mutta ihmishenkiä takaisin ei saa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 13:08

Joko alkoivat polttaa budhalaisten stupaa?

Lisätty: 12.09.2011 - 13:57

www.facebook.com/kaupunkileh...engirolafi

Lähteet:
www.panoramio.com/photo/4786...google.com

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 14:27

Tuli on hyvä renki, mutta huono isäntä sanoo sananlasku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 16:20

Pyromaanit ovat ihan pers...tä :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 06:27

Kauhistus, pyromaanit ovat hulluja. Onneksi ei tullut kuolonuhreja.