Mimmotte see piän enkel joutus kuuse latva?

Joulupukki teki kerra lähtöö jokavuatisel retkelles. Täl kertta see ei ollu helppoo, ku vaikeuksi riitti vähä joka hommas. Tontuist neljä ol sairastunu, eikä nuaremma tontu pystyne tekemä lelui yht noppiaste. Joulupukki alko olema hualissas aikataulum pitämisest. Sit viäl anoppi ilmotti tulevas viikoks Korvatunturil ja see uutine ei sit ainaka vähentäny Juoulupuki m painei. Ku hää men talli, hää huamas kolmen poroist kuallee ja kahrem muun loikanne tiäs minne. Lissä stressi. Ku hää lopultas alko valjastama loppui poroi ree ette, toine valjaist katkes ja reki kaatus. Suurin osa lahjoist tiätenki hajos maaham purotessas. Pukki alko niimpal wtuttama, et mää men sisäl ja otti kaffet ja sit meinas otta oikke kunnollise viskipauku, mut tontum pahukse oliva löytäne häne juamakaappis ja tyhjentäne potu. Nyy pukki alko hermostuma ja kaffekuppiki putos lattial. Kupi piäne sirpale pyärisivä lattial. Pukki men hakema luutta, mut hiire oliva jyrsine kaik harjaksep poikki. Juur sillo soi ovikello. Pukki avas ove, sen takan on pikkane enkeli oikken ison joulukuusen kans. Ja see piän enkel kysys:
- Pukki, mihi sää haluat mun laittavan tään kuusen?
Ja Pukki hermostus täysi ja huus:
- No tyänne see vaik &RQ*#%¤R½&#Q!

Tämmötti see piän enkel joutus kuuse latva.

Lisätty: 12.09.2011 - 08:58

Tiedoksi, että jouluvalmistelut on aloitettu jo ympäri Suomea.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.09.2011 - 07:49

Jokos ny on tullu joulu?

Kysyjän kommentti

Joulun vietto kannattaa aloitta ajoissa ennen joulukiireiden alkua. Pukkikin on jo matkalla, muori sen saatto. Sytytä kynttilät kotona ja haudoilla, syö paljon suklaata ja hymyile hammasraudoilla. Ihana on nyt hengata ilman töitä ja koulua. Ota lisää kinkkua ja vietä ajoissa tunnelmallista joulua!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.09.2011 - 01:29

Kui sää ny joulutarinaa kertosit keskel kesä,mää vaa kysysi...ei silti,nätti satu piänest enkelist.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 11:46

Ai, tällainen oli latvaenkelin tarina, voi, voi pukkia....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 12:25

Voi voi enkeli rukkaa, kyl maar pian alotetaankin tuo hössötys...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 13:16

Heli Laakkosen juutuja joskus lueskelin. Aika kivaa murretta.
Mikä tahansa ymmärtämisen arvoinen voi olla hämmentävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 14:29

Onttopohja ottaa varman päälle, että ehtii enkelin ensiksi ripustaan meidän mieliimme ja kuusensa latvaan..
Kiva muistutus oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 16:19

En halua vielä ajatella joulua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 20:01

Taitaa nuo vuodenajat olla ottopohjalta menneet pahasti sekaisin, tai sitten jouluikävä on iskenyt häneen varsin varhaisessa vaiheessa vuotta kun jo nyt jolujuttuja kirjoittelee. Oli miten oli niin tuskimpa kumpikaan vaihtoehdoista haittaa ketään jos kerta se on totta, että jouluvalmistelut on aloitettu jo ympäri Suomea niinkuin hän itse väitää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 06:25

Pitäisköhän jo kirjoittaa kortit valmiiksi, ei ainakaan unohtuisi.