Mä kerron kyllä äitilles, että sä poltat tupakkaa! Pelottelusta ei ole aina apua vai onko?

Oli kaksi nuorta kukonpoikaa Kake ja Veke.
Kake poltti kanalan ulko-ovella rehvakkaasti tupakkaa.
Veke sanoi Kakelle. - Mä kerron kyllä äitilles, että sä poltat tupakkaa!
Kake siihen.- Kerro vaan! Mä oonkin syntynyt hautomossa!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.09.2011 - 16:18

Hauska juttu :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.09.2011 - 10:40

Tuskin on. Mutta jonkun ulkopuolisen kertomus tupakoinnin todellisista vaaroista, menee paremmin perille, kuin vanhempien mekastaminen asiasta. Itse kahden naapurin pojan kanssa ostimme kaupasta Jymytopan (50- luvulla) vahvaa piipputupakkaa. Sitten aloitimme polttamisen, tekemällä siitä sätkiä sanomalehteen. Oli se niin pahaa ja jämäkkää, että kukaan meistä ei alkanut koskaan tupakoida, kokeilu loppui siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 11:45

Itse olen kokeillut papan sikarin jämällä ja siihen tyssäsi, tuli pienelle tytölle niin paha olo, että oppi on riittänyt loppuelämäksi. Toisaalta kotona ei poltettu, joten ei tullut vanhempiakaan matkittua tässä asiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 12:18

Pelottelusta ei ainakaan ollut yhtään pelkoa... ainakaan tässä jutussa...
Mutta ei tuota pelotella saa tiedä mitä traumoja tulee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 13:20

Muistui nuoruuteni ja naapurin tyttö mieleen. Hän haki minut aina kaverikseen kun meni tupakalle. Maalla metsätien varressa oli halkopinot jossa tupakat olivat.Sieltä hän askinsa kaivoi ja veteli sauhuja . Minä katselin ja ihmettelin tekostaan.Sitten hän katsoi minua ja tokaisi ,sinä oletkin vielä lauta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 14:31

Ompa tuo Jymy ja työmies tullut aikoinaan kierrettyä ja ei ole sen jälkeen mukaan muukaan
tarttunut.
Kyllä ne muksut konstit keksii, millä roppaa puuhun nostetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 19:46

Äitin pelko on viisauden alku...vai mitenkä se meni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2011 - 06:23

Se on sitä mamman pelkoa.