Tuletko toimeen naapureidesi kanssa? Kuinka se ilmenee?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.09.2011 - 19:49

Hyvin tullaan toimeen. Viime lauantaina istuimme neljän perheen voimin iltaa myöhään yöhön yhden naapurin terassilla herkutellen,viiniä maistellen ja iloisesti rupatellen.

Kysyjän kommentti

Kuulostaapa kotoisalta!
Kiitos vastauksista : )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.09.2011 - 13:20

tervehdin ja muutaman sanan sillointällöin pihassa tavatessa vaihdan.
kesä- ja joulujuhlissa nähdään porukalla.
pieni taloyhtiö ja enimmäkseen elelee ikäihmisiä omissa koloissaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 13:43

Kyllä toistaiseksi lähin naapuri noin kilometrin etäisyydellä. Tuttuja ollaan ja hyviä sellaisia. Pidetään toisista täällä huolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 14:17

Täällä kaikki ovat ruåttalaasii, en ymmärrä mitä hyö haastaa jotta hyvin tulen toimeen hei kanssaan. Eivätkä edes asu lähietäisyydellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 14:31

Tulen hyvin toimeen naapureiden ja muidenkin ihmisten kanssa. Minulla on kaikissa asuinpaikoissani ainakin yksi sellainen naapuri, jonka luokse voin ihan vain pistäytyä sen kummemmin etukäteen ilmoittamatta. Samoin he voivat yllättää minut halutessaan. Sellainen tapa on valitettavasti häviämässä jopa täältä maaseudultakin. Mutta onhan siinäkin puolensa, saa ainakin olla rauhassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 16:18

Tulen juttuun naapureiden kanssa, pieni taloyhtiö, jossa kaikki toisensa tuntee. Pihansiivoustalkoita pidetään, muutaman kerran on porukalla pistetty pystyyn pihakirppis, yhden naapurin kanssa on sopimus parvekekukkien huollosta, silloin kun toinen lomalla. jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 18:34

Naapurusten keskeiset välit ovat välillä kinkkisiset ja niistäkin on vitsejä väännetty.

Eräs maalaismies "ennenvanhaan" vei lammasta markkinoille. tuli naapuri vastaan ja kysyi: "Mihis sie sit sikaa viet?" Mies siihen: "Eihän tää oo sika, nääthän sie, että tää on lammas."
Naapuri siihen taas: " Enhän mie siult kysynnykkään, mie kysyn tolt lampaalt."

Jotkut ovat sitä mieltä, että paras naapuri on entinen naapuri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 20:42

Tulen todella hyvin kaikkien kanssa ja jokusessa paikassa käyn kylässä saäännöllisesti, vastapäinen naapurini on aivan ihana 89 vuotias nainen, en edes mummoksi voi sanoa, hänet kun näkisit ikää ei todella uskoisi, viimeisen päälle upea ihminen.
Meillä on vielä sama harrastus Iittalan Marimekon Mariskoolien keräys, ja ette usko hänellä on nuo kaikki ensimmäisetkin, joita käyn silloin tällöin ihailemassa...
viereistä naapuriani autan aina taksin, ambulanssin ja kotipalvelun soitoissa hän kun on kuuro joten hän ei pysty puheluita hoitamaan...
Nuorien kanssa tulee aina moikattua ja juteltua...
En voi sanoa yhdestäkään naapurista pahaa sanaa..

Täällä asui kerran yksi huumehörhö joka sytytti asuntonsa tuleen joten siitä pääsimme eroon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 21:10

Todellakin ! Meidän talossa on 57 asuntoa, paljon lapsiperheitä ja tunnen melkeimpä kaikki. Kuulun aktiiviseen asukastoimikuntaan ja järjestämme mm. lapsille pikkujoulut. Kevät- ja syystalkoot tuovat mukavasti porukkaa paikalle. Olen päivittäin naapureiden kanssa tekemisissä ja osa heistä on hyviä ystäviäni. Tämä on elämäni paras koti aikuisiällä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.09.2011 - 00:07

Tulen. Hän siivoo heille näkyvän meidän rinteemme ja minä puolestani heidän silmiini osuvan rinteen, Sanaton sopimus,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 10:28

Mikäs siinä. Ainakin omasta mielestäni on näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 12:22

kyllä kait koska mitään hankaluuksia ei ole, minua tervehditään talossamme ja itse tervehdin aina ketä nyt satun näkemään liikkeellä. Sama on maalla, lähinaapuruston kesken ollaan hyviä ystäviä ja vähän kauempana asuvien kanssa tuttavia.
Kaupunkikotimme talo/taloyhtiö on aika pieni, asukkaat aikuisia, alue on rauhallista vaikka onkin kantakaupunkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 18:28

Mainiosti, tässä asuu vnhempaa väkeä enimmäkseen ja nytkin kun oli toista viikkoa rollari pois paikaltaan, on kysytty missä sinä olet ollut kun ei ole näkynyt. Ehkä se kertoo jotakin siitäkin, että välit on välillä rasvattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 18:50

Tulen toimeen hyvin naapurieni kanssa,tervihitään rapussa ja puhutaan talon asioista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 06:49

Kyllä tulen, ja meillä on maailman ihanimmat naapurit.