Osalistutko yleensä taloyhtiön järjestämään piha/syys/kevättalkoisiin?

Jos et miksi et?, jos osallistut, niin miksi? mitä positiivisia/negatiivisia kokemuksia sulla on näistä? onko nämä teillä hyvin järjestetty, tms...

Mielestäni ainakin/viimeistään silloin osallistuessaan tutustuu naapureihinsa?, kun muutoin näkee heitä harvemmin, jne...

Lisätty: 25.10.2008 - 18:00

Rivitaloyhtiössä asutaan ja nyt tuli 4h tuntia haravoitua ja kun ajattelin mennä talon tarjoamaa grillimakkaraa syömään, niin grilliä vietiinkin jo pois.....nyyh......

Avainsanat: pihatalkoot kokemus osallistuminen taloyhtiö naapurit organisointi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.10.2008 - 23:06

jees, on ihan mukavaa haravoida ja kerätä roskia, huhkia vaikka pari päivää, seurustella naapureiden kanssa jne ja ehkä juuri siitä syystä, että ei ole sitä mökkiä.
Mutta joskus jos on muuta menoa tai ei muusta syystä pääsek, ei ole myöskään huonoa omaatuntoa, koska talkoothan ovat AINA vapaaehtoisia, vai mitä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.10.2008 - 12:28

itseasiassa...en ole osallistunut kertaakaan, enkä varmaan osallistukkaan. naapureissa ei ole mitään vikaa. en ole niitä immeisiä, mielummin haravoisin ja pitäisin talkoita jos olisi omapiha...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2008 - 13:03

Asutaan kaupungin asunnoissa ja meillä talotoimikunta järjestää talkoot. Ja on sitten joka ikiset osuneet meikäläisen iltavuoroviikolle. En kyllä osallistuisi vaikken töissä olisikaan. Ajatuksessa ei ole vikaa ja olen aiemmin ollut yhdistys"aktivistikin". Mutta kun meidän talkooporukoissa pyörii tämän kylän pahimmat satutädit. Ei tarvitse kun nenänpäätä vilauttaa paikalla ja seuraavana päivänä kuulee mitä uskomattomimpia satuja. Välillä ei tarvitse edes käydä paikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2008 - 14:01

no eipä tarvitse kun on omakoti talo... ehkei tuo sana tarvitse ole oikein kun kuitenkin ne kaikki on pakko sitten ite tehä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2008 - 17:35

Häpeäkseni on myönnettävä, että en ole osallistunut. Saan haravoimisesta ihan tarpeekseni kesämökillä. Ei tietenkään ole mikään syy, mutta kun... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2008 - 18:55

Järjestän niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2008 - 00:27

Rivari-asukkina talkoohomma tuttua jo monilta vuosilta, osallistunut vaihtelevalla menestyksellä, tänä vuonna viellä edessä (viikon päästä). Se yhteishenki (tai sen väkevyys) vaan vaihtelee ja välillä tuntuu että on ihan pakko osallistua, välillä taas siltä että tosi turhaa touhua. Olen kuunnellut omia tuntojani ja toiminut sen mukaan.

Ihan kivaa, silloin kun se on kivaa, silloin kun ei, ei minuakaan ole mukana näkynyt ....