AA
Kysytty: 11.09.2011 - 08:42

Rinta keltainen, silmien päällä keltaiset siivekkeet. Päässä musta lakki. Siivissä musta-valko raidoitus, välissä pysty keltaraita

Linnussa on lisäksi aika paljon keltaista. Naaras? rinnassa valko-harmaa pystyraidoitus ja muuten harmahtava mutta siivissä taas musta-valkoraidoitus. Nuori? muuten tasaisen harmaa mutta siivissä saattoi jo nähdä keltaista.
Uroksessa oli siipien yläosassa ennen musta-valko raidoitusta näkyvä keltainen raita sekä pyrstösulissa keltaista. Koko on varpusta suurempi ja pullea

Anne A.

Lisätty: 11.09.2011 - 14:40

Ei ole kuhankeittäjä ja paikka jossa olen linnut nähnyt on Riihimäki ja omakotitaloalueella. Naapurin sypressissä syövät puun "käpyjä" tai mitä nyt ovat ne hedelmät. Mieheni sanoo että lintu olisi viherpeippo. Sillä on kyllä samanlainen kuvio selässä, mutta "meidän" linnulla on kovasti selvät keltaiset siivekkeet silmän yläpuolella sekä siipien yläosassa. Ja se musta lakki päälaella on hyvin erottuva. Ei vastaa ainakaan meidän lintukirjan viherpeippoa. Nokkakaan ei ole niin vaalea ja jykevä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.09.2011 - 09:17

kultarinnasta löytyi mainitsemiasi värejä.
missähän olet linnun nähnyt?

Lisätty: 11.09.2011 - 09:41

www.lintukuva.fi/
www.elisanet.fi/seppo.harmala/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.09.2011 - 09:00

Olisiko kuhankeittäjä? Minkä kokoinen? Laulaako, viheltääkö? En ole ollenkaan ornitologi, mutta "bongailen" ikkunastani lintuja, ja vähän erikoisempi kyllä aina kiinnostaa. Minulla on Valittujen Palojen lintukirja, sieltä katselen usein erilaisia lintuja. Mutta en sitten kuitenkaan tunnista niitä luonnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 09:31

Löytyisikö lintukirjasta apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 10:30

Lintukirjaa vaan selaamaan, tai jos paikkakunnallasi on lintuharrastajien yhdistys, ota sinne yhteyttä, selvittävät lajin alta aikayksikön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 11:31

www.google.fi/imgres?q=suome...9,r:0,s:86

onkohan ehkä tallainen harvinainen on lueppas juttu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 12:27

Voi ei, paha mennä arvailemaan, en tunne erikoisia lintuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 13:49

Oliko lintu. Niissä kauniit värit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 15:21

Nappaa siitä valokuva ja pistä matkailukuvien joukkoon, niin eiköhän se sitten tunnisteta.