Omenat ja luumut alkavat olla kypsiä. Miten käsittelette maasta poimimanne hedelmät? Onko linnut nokkineet ja hiiret nakertaneet?

Avainsanat: maahan pudonneet hedelmät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.09.2011 - 09:47

tänäsyksynä sisareni kesäasunnon omenapuissa ei juuri montakaan omenaa killunut. niitä harvoja pudokkaita olivat linnut nokkineet.
edellisinä kesinä runsaan omenasadon takia piti päivittäin pudokkaat kerätä, hyvät keittää soseeksi tai mehu-maijalla mehuksi ja huonot biojätteisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.09.2011 - 09:04

Kerään hedelmät ja laitan ne vatiin jossa huuhteleen ne.Sen jälkeen laitan kuivumaan ne ja sitten valmistan sosetta ja hilloa niistä.Loput jätän ihan asyömämarjoiksi.Näin tehtiin ennen kesämökillämme,nyt en enää laita mitään,kun myimme kesämökkimme tänävuonna.Ei ole pihaa ja kasvimaata enää josta saada satoa omaan tarpeeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 09:32

Tänä vuonna olivat omput niin madonsyömiä, että keräsin pois jalaitoin biojäteastiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 10:24

Ei hedelmäpuita, ei ongelmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 10:51

Haen huomenna kaverin pihaluumuja,olin ymmärtävinäni,että niitä voi puolittaa...Katsotaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 11:33

Tyttäreni tuo minulle noita keltaisia luumuja, linnut ovat saaneet jo osansa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 12:25

Ei ole omena- eikä luumupuita pihallamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 15:19

Ei tuollaisia puita ole riesana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 15:23

Maasta jos kerään tietenkin pesen. Kerään kaikki ja käytän eri tavoin. Huonot osat pois .Mulla on omppuja ja luumuja .Luumuja syöty kovasti.Kiva iltasella napostella hedelmillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.09.2011 - 23:43

Kerään pudonneet omenat, käyn ne tarkkaan veitsellä läpi ja heitän mehumaijaan. Mössöstäkin teen hilloa mehun lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 06:44

Huuhtelen huolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 09:18

Kerään biojätteisiin.