Oletko tehnyt Tuatel-kookoskuakkua?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.09.2011 - 11:58

Tuatel-kookoskuakku

1 1/2–2 l:n kuakkuvuoka

Aenekset
1 pkt (250 g) tuateleita
1 1/2 dl vettä
175 g kissanrasvoo tae oekeeta voeta
175 g Tummoo muscovadosokerija tae Varriinisokerija
3 kananmunnoo
4 dl vehnäjaahoja
1 dl kookoshiutaleita
1 rkl Vaniljasokeria
2 tl jaahettua kanelia
1 1/2 tl leivinjaahetta
150 g turkkilaesta tae kreikkalaesta jukurttia

Koristelluun Tomusokeria

Valamistus:

1. Ensinnäkkii voetele kuakkuvuoka kissanrasvalla ja leevitykseen käätä kookoshiutaleita.

2. Otappa ne tuatelit esille ja veihti kätteen ja ala pilikkomaan. Kippoo tuatel´palat veten kera kattilaan. Ooppa tarkkana ku tuatelit kiehuu hilijoo sen par kolome minnuuttia. Jiähytä.

3. Vatkooppa sitten se huoneelämmössä lätköttänä kissanrasva/voe ja varriinisokerj´ vualeeks vuoahoks.

4. Lissää puolkylymät kananmunat yks kerrallaan. Muistappa vatkata sitä vuahtoo voemakkaalla käellä!

5. Sekota kuivat aenekset ja lissää puolet jaahoista taekinaan. Vatkoo hyvin pari minnuuttia.

6. Lissee loput jaahoesta, tuatelmössö ja jukurtti ja sekota tasaseks tahnaks.

7. Kuava taekina vuokaan. Paesta kuakku saassaviiessäkymmenessä asteessa aenaskii tunti.

8. Kuakku suapi jiähtyä semmosen viistoesta minnuuttia ennenku kuajat kuakun kahvipöövälle.

Jos tomusokeria löötyy, niin räpsyttele sitä kuakun piälle ennenku kutut kaverit maestelemmaan!

Kokin turinat:

Kokki sannoopi että oes ollunna parempi jos tuateleita oes ollunna enemmän että kuakusta oes tullu pehmeemmän makusempi tappaas. Toesaalta seeraavana päevänä kuakku maestu jo vähä maestuvammalta

pitääpi koettaa joulunalusaikaan tehdä...

Kysyjän kommentti

,,,,eipä ole tuohon lisäämistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.09.2011 - 02:57

En ole tehnyt, enkä hetkeen edes syönyt.
Eikä siihen käytetty edes kissanrasvaa, joten ei ollut aitoa savolaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 08:30

en aikoihin ole valmistanut,
mutta öylön pyörääätin keikaaskuakun ja oekeella voella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 09:37

Minä en tykkee kookoksen mausta ja tuatelkakkua leipasen jouluksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 09:57

Tuatelkuakku kuuluu meillä joulunaikaan ja kookoksen makua inhoan, joten kiitos ei kaikelle kookokselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 10:55

Minä taasen rakastan kookoksen makua ja tuoksua,mutta kakkua en ole tehnyt.Mahtaa olla namia?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 12:17

En ole tehnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 14:22

En edes tiennyt tuollaisen leivonnaisen olemassaolosta. Oppia ikä kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 15:36

Minäpä otin talteen, mutta missä asteessa ja kuin kauan paistetaan ?Mahtaa olla hyvee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.09.2011 - 23:22

Ei-savolainen pahvi ei osaa leipoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 06:37

En ole tehnyt.