Onko asuntoautolla ajaminen valko-venäjän kautta turvallista. Tarvitaanko viisumi "läpiajoa" varten? Olisiko parempi kiertää ...

Avainsanat: valko-venäjä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2011 - 11:14

nuorempi veljeni on liikkunut paljon omalla autollaan Valko-Venäjällä. ei ole ollut ongelmia. hän ja vaimonsa kyllä puhuvat melko sujuvasti venäjää, ehkäpä se on myötävaikuttanut. vaikka sinne ei kylläkään suositella omalla autolla matkustamista.

autolla matkustavien on rajalla täytettävä lomake väliaikaisesti maahan tuotavasta autosta. ilman tätä lomaketta matkustaja saattaa menettää autonsa valtiolle.

matkustustiedote:
formin.finland.fi/public/def...ture=fi-FI

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.09.2011 - 10:55

Kokemusta asuntoautolla ajelemisesta vain etelä-Ranskassa ja kotimaassa,Valko-Venäjälle tai itään päin en lähtisi autolla enkä a-autolla.Sinua ottaisin selvää esim.lähetystöstä tai jokin kaupallinen edustusto...Myönnän olevani ennakkoluuloinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 11:04

En ole koskaan maassa käynyt, enkä taida koskaan mennäkään tällä tietoa.
Kiersin Venäjän ilman tuota Valkoakin, eli Kaliningradin, kun näin mikä jono oli rajalla.
En jaksa millään uskoa, että selviäisit ilman tuntien paperisotaa ja erinäisiä maksuja.

Lisätty: 10.09.2011 - 11:08

Justiinsa niin, auto valtiolle, jos puuttuu joku paperi!
formin.finland.fi/public/def...ture=fi-FI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 11:44

Ota selville kaikki ennen lähtöä ja harkitse tarkkaan onko järkevää. Älä ainakaan lähde yksin matkalle.
Minua ei saisi mistään hinnasta automatkalle sinne suuntaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 13:00

Minulla on sen verran vähän seikkailumieltä, että Venäjän suuntaan en asunto-autolla lähtisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 17:45

Ystäväni ovat ajaneet läpi Valko-Venäjän koiranäyttelyreissulla.Oma koirani oli mukana autossa...Sen jälkeen eivät ole sielläpäin ajaneet. Raja / tullimuodollisuudet venyivät ja paukkuivat.Myöskään iltaisin olotila ei ollut järin turvallinen,koska kaikenlaista autonrämää ja kulkijaa kiersi ja kaarsi ympärillä.
Itse en sinne lähtisi ilman maan kielen osaamista.
Ja taatusti tarvitaan kamala nivaska papereita ja kolmin kappalein...Auta armias, jos jokin paperi on väärän VÄRISELLÄ paperilla...Suosittelen kiertämistä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 17:54

Anteeksi nyt, mutta tuo kysymys kuullosti melkein vitsiltä.
Kysyminen sinänsä on tietenkin aina viisasta.
Mutta aiotko lähteä "itäblokin maihin" noin vähällä matkan suunnittelulla ja ilman etukäteistietojen hankkimista ? (Tarvitaanko viisumi?)
"Venäjän viisumi ei oikeuta edes maan läpikulkuun. ..."
Siellä tarvitaan paljon muutakin, kuten tietoa, kielitaitoa (jo kaikkien paperien täyttämiseen), viekkautta ja onnea.

Tietoa kyllä löytyy monesta lähteestä, tässä eräs.
"Omalla autolla matkustamista Valko-Venäjälle ei suositella."
"Valko-Venäjä on kolmanneksi korruptoitunein maa Euroopassa."
- rajalta selviää ilmeisesti vain lahjoamalla ?
www.autoliitto.fi/matkalla_j...ustusopas/
jossa "Matkustusopas Valko-Venäjä"
www.autoliitto.fi/matkalla_j...ustusopas/?x4373901=1544851
Mutta onnea matkaan, sillä sitä tulet tarvitsemaan.

Olethan Googlaillut - olethan ?
Eräs matkakertomus: personal.inet.fi/koti/jarmo....elarus.htm
Muita hyviä kertomuksia: personal.inet.fi/koti/jarmo.sutinen/

Lisätty: 10.09.2011 - 18:30

Siis muut matkakertomukset löytyy helpommin täältä:
personal.inet.fi/koti/jarmo....tframs.htm

Lähteet:
Autoliitto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 18:29

Viisumi tarvitaan tietennii, jos et satu olemaan tuon maan kansalainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 18:33

formin.finland.fi/Public/Pri...ntentlan=1

– Omalla autolla matkustamista Valko-Venäjälle ei suositella. Tapaturmatapauksissa asianmukaisen hoidon saaminen voi olla vaikeaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 12:09

Viisumi tarvitaan, mitä kautta aiot ajaa eli mistä ylittää rajan? Siellä on omat omituiset sääntönsä eli tiukat. En kyllä sinne menisi millään konstilla.
En ole ennakkoluuloinen.