Crossari vai kuntopyörä?

Kumpi kannattaisi hankkia kotiin? Onko kenelläkään kokemuksia? Mitkä merkit on hyviä?

Avainsanat: kuntopyörä crosstrainer urheiluvälineet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.02.2008 - 15:21

Mulla on kuntopyörä, ja se on ollut ihan ok laite. Mutta salilla kun käyn, niin meen yleensä crossarille. Niillä TV Shopin elliptical trainereilla ei tee yhtään mitään. Eli kannattaa varmaan ostaa joku vähän parempi laite, jos sellasta vehjettä ajattelee. Kuntopyöriäkin on moneen lähtöön, eli suosittelen testaamista ja testaamista ja sitten hintavertailua vaikka netissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2008 - 15:43

Meillä on Tunturin cross trainer ja täytyy sanoa, että on ollut loistava kuntoilulaite. Telkkarin ääressä kuntoilee huomaamattaan parikin tuntia ja kunto on kyllä noussut kohisten. Tunturin mallit ovat kalleimmasta päästä, mutta suosittelen kyllä panostamaan vähintään 300-400€ crossariin. Sitä halvemmat mallit tahtovat olla aika susia. Poikkeuksiakin varmasti löytyy...

Cross trainer harjoittaa monipuolisesti lihaksistoa ja eikä rasita juurikaan niveliä. Lukeminen on aika vaikeaa crossarilla huhkiessa, joten jos ajattelit sillä viihdyttää itseäsi treenatessa, kuntopyörä on parempi vaihtoehto.

Lähteet:
fitness-fi.tunturi.com/pages...cross.aspx