Onko kotikaupunkisi viihtyisä?

Seisotko sen takana, mitä kaupunkisi nettisivuillaan kertoo?
Voisitko rehellisesti suositella ystävillesi sinne muuttamista?

Lisätty: 10.09.2011 - 01:07

Nyt on pakko lisätä tähän, että runsaan tunnin iltalenkillä Fuengirola näytti ja tuntui paratiisilta maan päällä.
Tuhasia ihmisiä satalukuisissa täpötäysissä pikku ravintoloissa, aikuisia ja lapsia, syömässä illallista tai tapaksia, eikä ainuttakaan humalaista. Iloinen puheensorina idyllistäkin idyllisimmillä pikku kujilla ja sen kruunasi kukkien ja/tai puiden tuoksu sekoituneena ravintoloiden ruoan tuoksuun.

Monenlaisessa paikassa olen käynyt, mutta näin upeaa iltalenkkiä ole tehnyt missään, en lähellekään.

Päivän lehdessä kerrotaan, että espanjalaiset ovat Euroopan coolein kansakunta, ( www.uusifuengirola.fi/epaper...919429960/ sivu kahdeksan) ja allekirjoitan sen täysin.
Muuttamaan en toki yllytä, mutta jos tänne eksytte, niin saatatte ehkä kokea melkein taianomaisen elämyksen pelkällä iltalenkillä. Minä näin tällä lenkillä elämäni kirkkaimman tähdenlennon tummalla, melkein täysikuun valaisemalla taivaalla.
Läksin viemään vain roskia ulos ja palasin "hieman kiertotietä" koska ilma on jo tarpeeksi viileää, 26 astetta, pieneen iltalenkkeilyyn. Tämä on minun Fuengirolani, ei se, mitä televisiossa näytetään.

Avainsanat: kotikaupunki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2011 - 12:52

Viihdyn erinomaisesti. Lähellä meri ja vanhat kauniit rakennukset, pieniä hyvinhoidettuja sisäpihoja ja puistoja. Lenkkeilemään lyhyt matka. Palvelut lähellä.

En ole katsonut ohjelmaa Fuengirolasta, kertomasi perusteella ohjelma ei tee oikeutta paikkakunnalle. Tuttavillani on siellä asunto ja viihtyvät erinomaisesti. Eivät asu vielä vakituisesti, mutta viettävät siellä paljon aikaa. Suunnitelmissani on muutto Espanjaan, mieheni haluaa Kanarialle, mutta mannerkaan ei ole pois suljettu vaihtoehto. Loskaa pakoon jossain vaiheessa, mutta työt pitävät meidät vielä täällä.

Maarit3. Turku on Suomen yksi kauneimmista kaupungeista, kateellisten panettelua nuo turkuvitsit. Poikkesimme kerran veneellä Turkuun ja asuimme Aurajoen turistisatamassa. Kaikki olimme samaa mieltä siitä, ettemme olleet saaneet missään niin hyvää ja ystävällistä palvelua kuin Turussa. Huomaa, että olette Hansa-kauppiaiden jälkeläisiä.

Kysyjän kommentti

Mukavan positiivinen asenne Sinulla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.09.2011 - 20:57

Kotikaupunkini ei ole todellakaan viihtyisä, olen herkkä ja nokkiin ottava kun tätä kaupunkia yleensä moititaan tai haetaan huonoja puolia, en ole posiitiivista kantaa nähnyt monesti, ja monesti toivon että älkää tulko tänne arvostelemaan tätä kulttuuria mitä meillä on, emme arvostele muidenkaan kulttuuria, huumorin Turkulaisuudesta jätämme Tamperelaisille. En pidä yleensäkään huonoja arvosteluja ilman faktaa.

Lisätty: 09.09.2011 - 21:07

Minä Turkulaisena hain Tampereelle satamakapteenin virkaa, talven toimin ja pilkkijöiden kelkkoja sain laskettua 14 kpl ja minun kaudellani tuore kalojen myynti nousi 100 %.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 21:18

Joopa joo...Meidät pakkoliitettiin Kouvolaan jokunen vuosi sitten.Ja mikään ei vieläkään toimi.Siitä liitoksesta ei seuranut niin mitään hyvää ... Jos muuttaisin jonnekin, niin en ainakaan Kouvolaan!

Oma asuinpaikkani kuihtuu ja kuolee tehtaan lakkauttamisen myötä.Meidänkin perhettä asia koskettaa monin tavoin...Minulla on kuitenkin vakituinen virka ja poika käy koulua.Mies ei onneksi ole tehtaalla eikä näin ollen irtisanottujen listalla.Kun työmme pysyvät, pysymme mekin täällä.Onneksi on ihana koti :) Moni muu sitten kyllä joutuukin lähtemään....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 21:51

Turussa olen ikäni asunut ja aion asua loppu ikäni..
Ruissalo...
Turun Linna, Turun Tuomiokirkko ym. ym.

Sen enempiä kommentoimatta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 21:54

Kyllähän tämä mukava kaupunki on, tosin tämä ei ole syntymäkaupunkini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 22:53

En suosittele kenellekkään tänne muuttamista. Tämä on niin sisäänpäin lämpeävä pieni paikkakunta. Moni luulee muuta. Täällä ei ole muuta kuin uimahalli.Hämäläinen maaseutu paikka. Kaikki puuttu,yleiset kulkupelitkin.Ihmisiin ei tahdo kontaktia vieras saada,Eivät viihdy puoltavuotta kauempaa täällä.
Olipa hyvää mainosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 23:05

Kesäkaupunkina asuinpaikkani on viehättävä, tosin paljon vanhaa ja kaunista on purettu rakentamisen hulluina vuosina. Kulkuyhteydet muualla yleisillä kulkuneuvoilla on huonot, lentoliikenne on joka vuosia vaakalaudalla kannattavuutensa suhteen. Nuoret muuttavat työn perässä pois, ja eläkeläisiä muuttaa tilalle.Ihmiset täällä on kuitenkin kivoja ja lupsakoita, pääsääntöisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 23:53

Kotka on kaunis pieni viihyisä merikaupunki..Täällä on merimuseo Vellamo ja Maretaumi..
Katariinan puisto ja Sapokan alueet todella kauniita..Ihania kaarisiltoja veden yli upea vesiputous...ja kukkaistutukset ja pensaat loistavat koko kesän..
Langinkoski kaunista paikkaa.
Tässä muutaman sadan metrin päässä,missä asun on Siikakosken lohen-kalastustus paikka.Kauniit jokimaisemat ja pitkospuut rakennettu joen rannalle.
Ympäri suomen käy porukkaa kesäisin.
Olen täällä ikäni viihtynyt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 02:16

Porvoossa olen suuremman ikäni asunut ja kouluni käynyt.Kaksikymmentävuotta olin pois näistä maisemista.Palasin takaisin 2007 ja viihtynyt olen mainioisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 07:45

Kotikaupunkini on pieni ja viihtyisä. Kaupunki suuremman varjossa. On yksi Suomen vanhimpia kaupunkeja. Voin suositella varauksin. Pelko liitoksesta suurempaan kaivertaa.

Turkulaiset, pää pystyyn. Minulla on hienot muistot kaupungista.. Voitte olla kaupungistanne ylpeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 09:32

On ja ei. On mm. viihtyisiä omakotitaloja, joiden vastapainona harmaita kerrostaloja. Hyvin hoidetut puistoalueet ja vesistön varrella olevat liikuntareitit tuovat viihtyisyyttä ja mukavuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 17:45

Aurajoen ranta iltavalaistuksessa on jotain sanoin kuvaamatonta.
Turku Suomen sivistyksen kehto ja siksi jää.

Kannattaa katse4lla.

www.vastavalo.fi/turku-auraj...82697.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 20:32

En taatusti suosittele tänne kuntaan ketään muuttamaan, suurin osa lähtee täältä muutenkin maailmalle. En seiso nettisivujen takana. Saa vain toivoa ettei koko suku kaikkoa, tai sitten on lähdettävä itse perässä. Suurin osa on mennyt jo suurempiin kaupunkeihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.09.2011 - 21:50

En asu kaupungissa vaan isohkossa kunnassa. En siis voi sanoa onko se viihtyisä. Keskustaa uusittiin äskettäin, mutta ei se periaatteessa kummoisemmaksi muuttunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2011 - 12:43

Asuinkaupunkiaan katsoo aika sokein silmin, vieraat väittävät että kaupunki on viihtyisä ja helppo "ottaa haltuun". Tarkoittavat keskusta-alueita tietysti, oma kaupunginosamme on kyllä viihtyisä ja rauhallinen, lähellä kiva tori, merta on lähellä, kulttuurirakennuksia jne.
Täältä löytyy kaikkea mitä ihminen elääkseen tarvitsee, se puoli on hallussa. On myös helppo mennä lentokentälle ja vaihtaa maisemaa, sitä tulee tehtyä.
Kävin lauantaina Turussa, aikaa oli aika vähän, tehtiin kaupunkikierros erinoamsien oppaan kanssa, ei moittimista. Takseja siellä ei näkynyt ( no yksi sentään) vaikka olisin tarvinnut yhden jolla päästä Logomosta sinne toiselle puolen jokea erääseen kohteeseen. Piti kävellä ja torin kohdalla väsähdin, lounastin Hamburger Börsissä. Muut eivät olleet löytäneet kuin pikaruokapaikkoja...
Seuraavan kerran menemme sinne omatoimisesti, yövytään ja tutkitaan kaupunkia tarkemmin, kirjasto täytyy nähdä ja lähistön joissain kartanoissa käydään. Asuminen ehkä Birgittalaisluostarin vierasmajassa.
Sanotaan jotain joskus turkulaisista mutta ehdin kahden ja puolen tunnin vapaan aikana jutella jo muutaman turkulaisen kanssa, kolmen peräti.Eli ei hullumpaa... meni ohi aiheen mutta ...