Läpäisetkö tämän vaativan hirvimiehen/hirvinaisen haukkukokeen? HUOM! Naiset saavat myös osallistua!

HIRVIMIEHEN HAUKKUKOE

1 LÖYTÖHAUKKU

Löytöhaukku on kiitettävää, jos hirvimies jää löytöpaikalle haukuttavaksi vähintään puolentunnin ajaksi.
Tämä on eduksi, jos haukku alkaa varovaisesti, ikäänkuin kyselemällä.
Yhtäkkinen, agressiivinen aloitus saattaa karkoittaa hirvimiehen tavoittamattomiin.
Jatkossa kun hirvimies tuntee olonsa turvalliseksi, haukkutiheys voi lisääntyä täyteen mittaansa.

2 PUUSTALÖYTÖ olkoon esimerkkinä vaikeasta ja paljon taitoa vaativasta löydöstä ja se on palkittava kiitettävillä ansiopisteillä

3 KARKKO

Ensimmäisen karkko tulee antaa varovasti, vaikkapa katkaisemalla pieni risu, ettei uusintahaukun mahdollisuus vaarannu.
Seuraavassakaan karkossa ei tule käyttää pesäpallomailaa.

4 UUSINTAHAUKUT

Liian moniin uusintahaukkuihin älköön pyrittävä, koska se menee usein nalkuttamiseksi, vaan pyrkimyksenä olkoon kaato.

5 HAUKUN KUULUVUUS

Haukun kuuluvuus on kiitettävää, jos se kesämökillä kuuluu selvästi vastarannalle tai kaupunkiolosuhteissa kahden korttelin päähän.
Haja-asutusalueilla, naapuriin kuuluminen on kiitettävän kuulumisen edellytys

6 VIRHEET

VAKAVA: Pakeneminen paikalta hirven ilmestyessä näkökenttään.

7. HAKULÖYSYYS

-Hakulöysyydellä tarkoitetaan äänenantoa eli haukkumista ennenkuin hirvimies on edes löytynyt

8. AJOLÖYSYYS (tyhjän haukkuminen työskentelyn aikana)

-Tällä tarkoitetaan aivan sivullisten saamia solvauksia ja sättimisiä, sekä äänenantoa, vaikka ajettava olisi piiloutunut.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2011 - 09:48

Luulen,että kohdassa 6 reputtaisin tämän kokenn.

Kysyjän kommentti

Niinkö??????

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.09.2011 - 11:00

Meillä mies kusettaa ja emäntä haukkuu.Saattasin siten läpäistä tuonkin...Ai mitäkö koira tekee? No se etupäässä katselee, kuinka tyhmä sen muu lauma onkaan enemmän osan aikaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 11:10

Hau, hau, tietennii....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 11:42

Ei juuri ole kokemusta ajokoirametsästyksestä.
Kerran tosin lainasin naapurin dreeverin ja se kulki mukana kuin utelias villakoira kaikkea haistellen.
Sitten ojasta, lähes jalkojen juuresta läksi jänis. No koira perään, mutta parikymmentä metriä juostuaan jänis häipyi ladon taakse ja koira pysähtyi kuin seinään.

Siitä se sai kuitenkin intoa kierrellä laajemmalla alueella ja eksyi tuntikausiksi.
Amuin ilmaan aina silloin tällöin ja viimein se tulikin iloisesti häntää heiluttaen luokseni. Sen jälkeen se ei lähtenyt metriä kauemmas minusta.

Loppumatkasta se väsähti, että jouduin kantamaan sitä viimeiset pari kilometriä.
Että semmoinen reissu sillä kertaa. =D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 13:22

HAU, HAU :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 17:51

Nuoremmalla iällä oli kepin heittämisessä vaikeuksia ja nyttemmin on jopa veden heitossa samanlaisia piirteitä.
Ajaminen on sitten vallan toinen tarina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 21:46

Hau hau haukkkua osaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 00:37

Osaan kuuluvasti HAUEN KUTSUHUUDON,eiköhän sekin piisaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 02:01

Kyllä läpäisen ,osaan haukkua ja muristakin...hau...hau...murr...murrr

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 13:13

Mitäpä tähän lisäämään kuin että MII-II-AU.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 20:24

En minä ymmärrä noista asioista mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.09.2011 - 21:32

Vaikeaa sanoa tämän jälkeen:
Hirvenmetsästys aikaan miehet ruukaavat olla viikko sotalla poissa kotoa ja vaimot kotona yksin lasten kanssa odottavat.

Sattuipa kerran metsästyskauden jälkeen jo kevät lumien sulaessa ovikello soi eräässä talossa ja vaimo meni avaamaan ovea isännän maatessa sohvalla kuinkas muutoin vaimo huutaa ovelta " metsämies" täällä sinua kaivataan näkyy olevan yksinäinen naaras ja näkyy vasa olevan rattaissa mukana, ei näy menneen laukaus huti.