Mitä tänään ruuaksi?

Itsellä on juuri iso kipollinen hirvenlihaa pilkottuna tulitikkumaisiksi paloiksi. Teen siitä käristystä johon laitan vähän sipulia ja pekonia sekä tilkkasen ruokakermaa. Lisäksi perunamuusia, suolakurkkuja ja tuoretta puolukkahilloa Jälkkäriksi vatkattu puolukkapuuro vaniljakastikkeella.

Lisätty: 08.09.2011 - 11:29

Hyvä papiti, kun muistutit..pitääkin hakea punaviini pöytään. Bon apetit kaikille.

Avainsanat: ruoka riista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.09.2011 - 09:25

Taitaa olla teetä ja torvisoittoa listalla! Tai ahavaa ja pohjatuulta!
En osaa muuta sanoa, kun olen kylässä pojallani ja ei ole vastuuta ruuanlaitosta!

Kysyjän kommentti

Kiitokset vastauksistanne. Toivottavasti sait sinä ko. päivänä muutakin kuin teetä ja torvisoittoa..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.09.2011 - 09:42

Meillä syödään tänään broilerinfilettä, riisiä curryllä maustettuna, ja kaalisalattia, jälkkäriksi saa syödä omenoita joita naapurilta kassillisen sain, illalla teen omenapiirakoita, teen monta kun annan lapsilleni niitä ja äidilleni myös. Foliovuokia pitää kaupasta hakea kun ei minulla ole niin monta piirakkavuokaa, ja voita pitää ostaa myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 09:43

Paistettuja suppilovahveroita ja kanttarelleja, uusien perunoiden ja ruisleivän kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 09:46

Kanaviillokkia keittelen : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 09:59

Kyllä tulee tehtyä karppaajien reseptistä.. tämä..

Aurajuustoinen jauhelihalanttusoselaatikko eli "näppylämuussi" (Liha- ja linturuoat)

Loistava ruoka silloin, kun tekee mieli jotain tuhtia

neljä annosta

n. 1 kg lanttuja
n. 1 dl kermaa tai muuta nestettä
suolaa
50-100 g aurajuustoa

400 g (hirvi)jauhelihaa
sipulirouhetta (tai sipulia muussa muodossa)

juustoraastetta
öljyä vuoan voiteluun

Kuori ja kuutioi lantut ja keitä ne kypsiksi suolavedessä, ei kuitenkaan liian pehmeiksi. Kaada suurin osa keitinliemestä pois, mutta jätä sitä vähän kattilan pohjalle. Soseuta lantut sauvasekottimella. Lisää kermaa kunnes muussi on sopivan paksuista. Lisää aurajuusto, mutta älä laita sitä liikaa! Maistele ja lisää tarvittaessa suolaa.

Paista jauheliha ja sipuli kypsäksi.

Voitele vuoka öljyllä. Kaada muussi ja jauheliha-sipuliseos vuokaan ja sekoita. Tasoita pinta. Paista 200 asteessa 25-30 min. Lisää tämän jälkeen juustoraaste pinnalle ja paista vielä 15-20 min.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 10:04

Lasagnettea valmistan. Jauhelihan sijaan käytän tonnikalaa tillissä. Hyvää on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 11:03

Tuoretta, itse maustettua broilerinfilettä ja vaihteeksi muusia.
Lisukkeina Euroopan parhaista kurkuista, tomaateista ym. tehty salaatti.
Juomaksi lasi viiniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 11:47

Pakasteesta töitten jälkeen kaivan jotain, taitaa tulla ylläriateria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 14:51

Keitetyt perunat, jauhelihakastike ja salaattia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 15:10

Sitä jänispaistia tietenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 19:17

eilisiä jämiä, mutta tuoretta salaattia siinä sivussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 20:34

Kaalilaatikkoa tein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 20:34

Juuri odottelen, että lihamureke ja uuniperunat valmistuu. Ja sienikastiketta. Tein mureketta 1,5 kg mutta saa nädä kuinka paljon jää huomiseksi kun perhe käy einehtimään.
Taidan ottaa niiden kanssa pienen lasin punaviiniä.
Eli hyvästi ikävä elämä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 21:31

Ihan vaatimatonta makkaratroganoffia tuli tänään tehtyä..perunoita ja haudutettuja jaareksia..Luumuja jälkiruuaksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 00:22

Koska ollaan jo vuorokauden 9. puolella en viitsi muistella mitä söimme eilispäivänä ateriaksemme. Sen voin sentään kertoa, että tänään me marssimme illemmalla hespurkeriin ja syömme koko perhe siellä tuhdit hampurilaiateriat senkin uhalla, että ne lihoittavat meitä. Tuli näet luvattua muutama päivä sitten pojalle moiseen paikkaan meno ja lupausethan pitää toteuttaa, varsinkin omille lapsileen tehdyt, tai muuten niihin ajan myötä usko enää kukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 01:47

Laitoin kaalipataa,joka kestää muutamia päiviä syödä.Sen jälkeen ajattelin tehdä vanhanajan makaronilaatikkoa.Siinä minun ruokasuunnitelma lähipäiville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.09.2011 - 00:05

Minä sain kyläpaikassa muikusta, sipulista ja sianlihasta tehtyä pataa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 07:10

Riisiä ja broileria. Eilen tein pyttipannua, helppoa ja hyvää.