Jos käräjäoikeuden vahvistamassa häädössä lukee että vuokrasopimus puretaan heti, mitä se käytännössä tarkoittaa?

Viikkoja, kenties kuukausia? Kauanko vuokralainen vielä saa tuhota asuntoani?

Kiitos, viisaita neuvoja.

Kyseleepi vuokranantaja.

Viisaita neuvoja ja vastauksia, kiitos.

Avainsanat: häätö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.09.2011 - 20:19

asuntohäätö vuokranantajan näkökulmasta,
täällä tarinaa ja tutkimusta:
publications.theseus.fi/bits...sequence=1

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2011 - 18:47

Vuokrasopimuksen irtisanominen

Toistaiseksi voimassa oleva sopimus voidaan jommalta kummalta puolelta irtisanoa sopimussuhteen aikana. Jos sopimus irtisanotaan, se päättyy irtisanomisajan kuluttua. Vuokralaiselle irtisanomisaika on yksi kalenterikuukausi. Jos vuokranantaja irtisanoo sopimuksen, irtisanomisaika on kolme kalenterikuukautta tai, jos vuokrasuhde on kestänyt vähintään vuoden, kuusi kalenterikuukautta.

Vuokranantajalla tulee olla hyväksyttävä syy sopimuksen irtisanomiseen, esimerkiksi asunnon tarve omaan tai lähisukulaisen tai työntekijän käyttöön. Irtisanominen on mahdollista tehdä myös vuokraehtojen tarkistamiseksi. Vuokranantajan ja myös vuokralaisen on aina tehtävä irtisanomisilmoitus kirjallisesti ja annettava se tiedoksi vastapuolelle.

www.jibbo.net/arkielama/vuok...minen.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 20:18

Arvelisin, että maksimissaan kuukauden saa asua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 20:23

Se aika aikakin menee kunnes käräjäoikeuden päätös on toimeenpanokelpoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 09:26

Riippuu siitä mitä on tapahtunut. Häätöjä tapahtuu eri syistä, ja normaali vuokrasopimus ja sen purkaminen on täysin eri asia. Ei häädön pitäisi kauaan kestää. Voisi kysyä joltain juristilta asian käytännön tulkintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 20:30

Tapauksesta riippuen aikaa on vain pari vuorokautta tai parhaimmilaan kuukausi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 21:53

Eiköhän se ole aika välittömästi lähdettävä asunnosta..onneksi ei sellaista pelkoa ole..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.09.2011 - 23:49

Jos sillä on viranomaisen päätös, niin oletan että se myös tarkoitta sitä mitä siinä sanotaan.