Voiko netistä tulla myös riippuvaiseksi niin kuin peleistä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.09.2011 - 20:30

Nettiriippuvuudella tarkoitetaan hallitsematonta ja pakonomaista internetin käyttöä, joka aiheuttaa haittoja myös muilla elämänalueilla. Silloin kun netin käyttö alkaa tuntua itsestä liialliselta, aiheuttaa syyllisyyden tunteita ja vie oleellisesti aikaa opiskelulta, perheeltä, ystäviltä tai harrastuksilta, on hyvä pysähtyä miettimään tilannettaan.
www.paihdelinkki.fi/Tietoisk...riippuvuus

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2011 - 17:46

Kyllä. Täytyy tietää omat rajansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 18:10

Kyllä niinkin voi tapahtua, ihminen voi olla riippuvainen monesta asiasta tai jos pääsee yhdestä riippuvaisuudesta pois voi tulla jostakin toisesta asiasta riippuvaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 18:54

Tottakai on todella paljon näitä netissä olijoita, joilla ei enää omaa elämää... päivät päästätyksin netissä istuvat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 19:15

Riippuvuus voi syntyä vaikka kaurapuuronsyöntiin saatikka sitten nettiin. Joku koukuttuu helpommin kuin toinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 20:16

Kyllähän sitä on henkilöitä, jotka pelaavat nettipelejä aivan liikaa eli ovat riippuvaisia pelaamiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 20:22

Himot ne on hiirelläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 21:32

Kyllä todella voi tulla riipuvaiseksi..Jos on liikaa joutoaikaa..niin alkaa netissä viettämään liikaa aikaa..
Minulla ainakin on niin paljon tekemistä,että en tule riipuvaiseksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 23:32

Ihan varmasti!
Jos asia vähänkin mietityttää, niin alkaa olla kiire muuttaa tottumuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 20:29

Totta mooses voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 00:33

Liityn minua ennen vastanneiden kuoroon ja sanoin samoin kuin muutkin, että totakait netistäkin voi tulla yhtä riippuvaiseksi peleistä. Papitin tavoin sanon: jos asia vähänkään mietityttää alkaa kiire muuttaa netin käyttötottumuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.09.2011 - 23:48

Kyllä voi, onhan minustakin tullut riippuvainen napsusta. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2011 - 07:02

Kyllä voi, mutta on asetettava itselle rajat. Minäkin olen napsuun koukussa.