Paljonko kultaa tarvitaan kahteen sormukseen?

Lisätty: 08.09.2011 - 08:59

Kiitokset tiedoista. Palisanterin linkki olikin oivallinen sillä huomenna menemme Kuopioon.

Avainsanat: kullat sormus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.09.2011 - 20:06

Jumppiksen vastaus lienee lähinnä oikea.

Jokos siellä lapin kultamailla on kihloja ruvettu teettämään kaivetusta kullasta.

Kysyjän kommentti

Kiitokset vastanneille. Ei tässä mitään kihloja, mutta jossain vaiheessa on mukava teettää sormukset ihan itte kaivamasta kullasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2011 - 12:55

sitä varmaan voisi kysyä kultasepältä, ja riippuu tietenkin kuinka painavat / isot sormukset haluaa.
olisikos tästä sivustosta mitään apua:
www.tukes.fi/fi/Toimialat/Ja...ituotteet/

ja Kuopiossa:
www.hannakorhonen.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 13:49

Määrä riippuu minkämallisen sormuksen haluat. Hienoa olisi saada omin käsin huuhdotusta kullasta sormukset!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 14:35

Sormuksia on monenlaisia, monenkokoisia. Parasta kysyä kultasepältä.
Meillä sormukset on aina ostettu joten siitä johtuu epätietoisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 14:58

Kullan määrä määräytyy mallin ja painon mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 16:14

Esim: Sormusten (2kpl) kultapitoisuus on 0,750 (18 karaattia). Sormukset painavat 14,43 grammaa.
Olisko kultaa 0,75x14,43=10,82g. Korut rahaksi mukaan tuosta saisi romuna 212,121€
www.kultarahaksi.fi/kulta-ra...oinneista/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 17:02

Vaikea sanoa. Minkälainen ja vahvuinen sormus ,siinä vielä timantti. Aika paljon rannekkeeseen kun maksaavat paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 18:49

Paino, paksuus leveys ympärys kaikki riippuu kaikesta, mutta kultahan on nyt huimissa hinnoissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 21:46

Riippuu ihan haluaako paksun vai ohkasen sormuksen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 20:07

Riippuu sormusten leveydestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.09.2011 - 23:31

Riippuu sormuksen koosta ja muodosta.