Tunnistaisitko kadonneen, jos tulisi kadulla vastaan?

Joskus olen miettinyt, että kadonneista julkisuudessa esitetyt kuvat voisivat olla vähän kattavampia. Esimerkiksi Karoliina Kestin näköisiä tyttöjä saattaa tulla vastaan useampiakin. Tai sitten matula on vaan vähän sokea..

Avainsanat: kadonneet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.09.2011 - 11:14

Jos Helsingissä tulisi kadonneita vastaan, ei niitä tunnistaisi, väkeä liikkuu niin paljon. Ei voi myöskään vilkuilla kanssaihmisiä sillä silmällä, toki jollain ón sen verran huomiota herättävä ulkonäkö että ovat kuin huutomerkkejä. Riippuu esim. vaatetuksesta tai hiuksista yms.
Eräs nykyajan kirjailija, paljon otsikoissa oleva, kun tulee vastaan, hänet huomaa ja joka kerta pikkasen säikähtää... hän ei ole kadonnut mutta haluaa herättää huomiota.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2011 - 11:31

enpä kyllä vilkuile vastaantulijoita, ellei nyt aivan kummajainen vastaan ole tulemassa.
jäisi varmaan tunnistamatta kadonneet lehtikuvien perusteella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 11:40

En tunnistaisi kun en katsele koskaan sillä silmällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 12:03

Tuskin tulee kaikki ihmisiä sillä silmällä katseltua..
Joten vastaan en tunnista....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 12:36

Minäkään en juuri katsele vastaantulijoita, ainakaan kovin tarkasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 13:27

Eipä tulisi tunnistettua, pitäisi olla aika erikoiset tuntomerkit, että niihin reagoisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 14:56

En tunnistais. En välillä edes kauppareissulla tunnista tuttujanikaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 15:59

Eräillä on taito siihen!
Aikoinaan oli Suomijuoksee tapahtuma ja vanginvartijana toiminut sukulaismies oli mukana juoksemassa Utsjoelta Helsinkiin. Totesi Oulun alapuolella kaverilleen eräästä katsojasta, eikö tuo ole meidän miehiä? Pysähtyivät jututtamaan ja oli Sörkästä sillävälin paennut vankikarkuri jonka paosta eivät edes olleet kuulleet vielä mitään. Takaa juoksijoita auttanut poliisiauto sai "asikkaan" kyytiisä ja he jatkoivat juoksemista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 17:05

Millä niitä tunnistaa. Ihmisiä niin paljon ,Tuurilla voisi hiffata.Eikä aina laita muistiinkaan, ketä missä milloin kadonnut.Selviäisi tuonkin nuoren kohtalo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 20:04

Minulle kyllä mahdoton tehtävä. Joiltakin tuo onnistuu. Hyvä niin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 21:49

En todellakaan tunnistaisi..kun tuttaviakin tulee vastaan..eikä niitäkään aina huomioi,kun ei vastaan tulijoita seuraa..silmä tarkkana siinä vilinässä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 20:06

Tuskinpa tuntisin, en niin tarkkaan edes tuntemattomia ihmisiä katuvilinässä ja muuallakaan katsele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 06:39

En tuntisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.09.2011 - 23:30

Totuudella voin sanoa, etten varmasti tunnista. Pitää wandetin olla tosi huomiota herättävä ennenkuin jäisi mieleeni ja tunnistaisin.