Kuinka suuri ekojätepussi/säiliö pitäisi olla mielestäsi?

Työpaikkallani on noin 60-70 työntekijää viitenä päivänä viikossa, ja vain noin 20l/pussi kahdessa eri biojäteastiassa, jotka tyhjennetään noin 1-2 kertaa viikossa. Kuinka suuri mielestänne/tietoa? pitäisi astian/litramäärän olla/tyhjennyskertojen viikossa ko. kompostoreille? Kuitenkin kotonain 2hkö ekojäte täyttyy niin, että 2-3 kerta viikossa pitäisi tyhjentää, saati sitten 60-70 ihmisen ekojätteet. melki jokainen tuo kuitenkin evästä, käsipyyhepaperit, kavisuodattimet jne..., jo 2pv pursuaa nää astiat.. jot antkaahan tieto, jota voin viedä työpaikkani vastaaville (kyökkivastaaville) saadakseni tämän asian toimimaan...

Avainsanat: eko/biojäte tyhjennys litramäärä per henkilö per viikko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.10.2008 - 22:18

meillä siunaantuu hedelmien kuoria melkoisesti, biojätettä sitä myöten melko tarkkaa 5 l/henk/vrk , eli ainakin meidän ruokakunnan tahtiin noita teidän bioska pussejanne pitäisi tyhjentää vähintään kaksi kertaa päivässä, eli niukalta tuntuu teitin varastonne

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.10.2008 - 20:33

Mun mielestä ekojätesäiliön pitää olla sen kokoinen, että se tyhjennetään kerran päivässä. Ellei sitten ole sellainen, että on hajusuojattu. Kotona en ainakaan pidä ekojätteitä yli vuorokautta juuri hajun takia tai sitten on banaanikärpäsiä roskiskaappi täynnä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2008 - 02:32

Kerran vuorokaudessa tyhjennys. Käytäntö opettaa.