onko pelottava puhua psykologian tohtorin kanssa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.09.2011 - 10:03

Ei minua ainakaan pelottaisi, miksi pitäisi pelottaa, ajatteletko että hän on väkivaltainen, joku pimeässä elävä pelottava olio, ym.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2011 - 10:18

Mikähän tuossa nyt sitten pelottaa? Meinaatkos, että löytää jotain outoa? Minusta olisi mielenkiintoista päästä juttelemaan ko. henkilön kanssa. Ties mitä uusia maailmoja aukeaa. Ja jos omasta korvien välistä jotain outoa löytyisi, niin eikös sekin ole tavallaan positiivinen juttu? On helpompaa, kun tiedostaa ongelmat ja heikkoudet sekä tietenkin myös vahvuudet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 10:26

Oletko alan opiskelija vai miksi joudut puhumaan psykologian tohtorin kanssa? Yleensähän mennään psykologin luokse , eivät ole tohtoreita suinkaan vaan maistereita. Joku toki on väitellyt mutta toimii yleensä opetustehtävissä.
Psykologi yleisemmin testaa henkilöitä virallisten testien kautta tai sitten jos esim. työpaikkaan liittyen on jotain ongelmia (itsellä siis) voi varata ajan työterveyshuollon psykologille.
Olen ollut työhaastattelujen yhteydessä psykologisissa testeissä ja se on mielenkiintosta mielestäni. Tuloksia ei saa itselle mutta työhönsopivuuslausunnosta saa suullisesti pääpiirteittäiset tiedot.
Mikäli olet vielä koulussa, koulupsykologin juttusille voi mennä, sitä ei tarvi pelätä. Usein mennään myös koululääkärin kautta psykologille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 11:54

Ei siinä mitään pelkäämistä ole. Olet ihan samalla tavalla kuin muulloinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 12:00

Ei mitään pelkäämistä ihminen tuokin on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 13:47

Kaikista titteleistään huolimatta lienee ihan normi-ihminen....siis ei pelättävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 14:50

Mitä sitä pelkäämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 17:00

Psykologit ovat valinneet ammattinsa kiinnostuksensa pohjalta. He ovat siis kiinnostuneita ihmisen mielestä ja käyttäytymisen lainalaisuuksista. Opiskellessaan he ovat tutustuneet erilaisiin teorioihin siitä, miten ihminen ohjaa omaa käyttäytymistään, ja samalla myös muita. Eli, jos hymyilet puhuessasi toiselle, toinen todennäköisesti hymyilee takaisin, ja näin on välillenne syntynyt eräänlainen yhteinen side ja luottamus. Mutta on niitä olemassa kaikenlaisia tohtoreitakin, hajamielisiäkin, joten odota vain mielenkiinnolla, mitä tulet kohtaamaan. Pelätä ei ainakaan tarvitse!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 17:37

Psykoloogin kanssa voi rauhassa puhua ja kaikenlaista. Voit olla täysin oma itsesi. Mielenkiintoinen ja auttavain ihminen.Jos mahdollista tavata ,sinne vaan ilman pelkoja.
Itse olen ollut Terveyskeskuksessa psykoloogin puheilla, lääkärin määräys.Olipa ihania keskusteluja kävin juttelemassa 5 kertaa ja hän sitten toivotti hyvää kevättä minulle ja parasta hyvää elämmää.Ilman turhia murheita.Olen jälkeenpäinkin hänet nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 18:02

vain jos hän on sikahyvä psykka. silloin plaraisi mua ku avointa kirjaa.
toisaalta - ihan sama mitä joku musta aatteee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 22:03

Eihän siinä mitään pelättävää ole...ihan rennosti vaan otat..etkä jännitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 19:18

Ei ole kokemusta mutta tokkopat uo pelottaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 06:36

Ihminen on hänkin, ei minua pelottaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.09.2011 - 23:25

Ei ollenkaan, silloinhan on apu lähellä jos siihen on tarvetta.