Holvastin Hemmon satanen

Holvastin Hemmo oli reissuhommissa varsinais-Suomessa ja saapui keskellä talouslamaa hotelliin.

Hän asettaa 100 euroa vastaanoton tiskille ja lähtee katsomaan huoneita.

Hotellijohtaja lähtee saman tien satalappusen kanssa kauppiaalle lyhentämään velkaansa.

Kauppias menee karjankasvattajalle ja maksaa samalla setelillä velkansa tälle.

Karjankasvattaja menee paikalliselle huoltamolle ja maksaa velkansa sinne.

Huoltamoyrittäjä menee tutun ilotytön luo ja maksaa tälle 100 euron velkansa.

Ilotyttö menee hotelliin ja maksaa velkansa sinne satalappusella.

Hotellijohtaja laittaa setelin takaisin tiskille.

Holvastin Hemmo palaa takaisin vastaanottoon.

Hän ei pitänyt huoneista ja sanoo menevänsä muualle ottaen satasen tiskiltä taskuunsa.

Kukaan ei siis ansainnut mitään, mutta koko korttelista tuli lähestulkoon velaton ja kaikki katsoivat myönteisesti tulevaisuuteen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.09.2011 - 19:21

Hauska tarina, moni tuli tuosta satasesta onnelliseksi...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.09.2011 - 13:26

On mukava tarina ja positiivinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 13:38

Olipas mainio satanen ja kiersi mukavasti eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 13:59

Satanen kiersi mutta monet nyt velattomia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 14:15

Auttaiskos tuo maailmalla vellovaan velkakriisiin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 14:25

Opettavainen tarina :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 15:26

Oli siinä satasella vientiä ja loppu hyvin kaikki hyvin - kai Hemmo sen huoneen jostain kelpuutti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 16:05

Olipas hyvä juttu,kun kaikilla meni hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 16:09

Money makes the world go around...Raha on tehty kiertämään eikä niitä saa käärinliinojen väliin sullottua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 17:47

Hemmo oli aika vaativa asiakas, jos laman aikana ei satasen huone kelvannut.
Hemmo jäi ilman huonetta, kuten tämän tarinan tyttö ilman kyytiä;

"Voinko maksaa taksikyydin luonnossa?
Turistinainen otti Leviltä taksin ja kysyi kuskilta:
-Voinko maksaa luonnossa ja nosti hametta?
-Eikö sulla vain ole pienempää antaa, kysyi kuski?
-Nainen pyllisti, johon kuski:
-Memmä huoli Ruottin rahhaa!"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 20:00

Vekkuli juttu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 21:16

Kiirettä piti satasella!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 22:23

Kyllä satan vaihtoi omistajaa vaudilla..ja kaikille oli tarpeen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2011 - 06:14

Näin se vain menee, raha kiertää.