Keräätkö itse puolukkasi vai ostatko niitä?

Meille ei osteta puolukoita,jos suinkin niitä metsästä löytyy.Ostin kerran torilta rekasta ämpärillisen puolukoita ja käymään ne kävivät oli ilmeisesti kerätty raakana.Kyllä otti vanhaan eevaan.

Avainsanat: puolukka hapan maukas

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.09.2011 - 20:41

En vuosiin ole marjoja ostanut. Metsä on aarreaitta, ainakin minulle sen olen oppinut jo pikkutyttönä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.09.2011 - 19:50

Minä ostan puolukat tässä lähellä asuvalta naiselta, ovat tuoreita ja siistejä marjoja, samoin mustikkaa ostan häneltä, hän ämpärikaupalla marjoja kerää ja myy tässä lähellä oleville ihmisille jotka ei metsään halua mennä hirvikärpästen sekaan ja hän saa lisätienistia eläkkeensä päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 20:30

Keräämme itse.Saa nähdä,kuinka tänä syksynä käy,kun on hirrrrvikärpäsiä niinjulmetusti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 20:31

Itse olen puolukat käynyt keräämässä, metsässä samoaminen on hauskaa, ja samalla saa myös "saalista".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 20:43

Ihan itse tuo elämäntoveri kerää, kun hänellä on terve selkä ja kädet. Tänään keitin ensimmäiset hillot. Tuoresurvosta teen myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 20:44

En pidä puolukoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 21:09

Minun mahani ei oikein tykkää puolukoista....Joskus penskana niitä viimeeksi kerännyt.Ei minun marja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 21:27

Itse kerään sen vähän, minkä tarvitsemme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 22:30

Keräilen vain sieniä. Puolukkahommat on jäänyt muiden tehtäväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 09:13

Ostaa täytyy yleensä, mutta tänä vuonna sukulainen kertoi lahjoittavansa meille erän puolukkaa. Ei ole työelämässä enää joten hänellä on aikaa kerätä marjoja. Täällä meidän kulmilla kuulopuheiden perusteella on tosi paljon puutiaisia joten metsään menolle on korkea kynnys.
Hirvikärpäsiä on myös runsaasti, sekin arveluttaa.
Metsässä liikkuminen sinänsä on mukavaa, on sitä hyötyliikuntaa parhaimmillaan, ei tarvi sauvakävellä kun liikkuu muutaman tunnin metsässä.
Eli Oulun seudulla käyn jossain vaiheessa hakemassa nuo luvatut puolukat, muutenkin siellä tulee käytyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 13:57

En enää kerää, kun tässä vanhassa talossa ei ole niinkutsuttua vanhanajan kylmäkellaria...
Tulee nuo ostettua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 18:40

Viimeksi ostopuolukat olivat ala-arvoisia, joten olin aikeissa kerätä niitä itse, mutta valitettavasti meillä on ihan surkea puolukkavuosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 23:12

Poikani kerää minulle puolukat..keräsi myös mustikat..kun on hänen tontin vieressä hyvät maastot marjastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 04:22

Itse kerään, mitä tarvitsemme. En osta puolukoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.09.2011 - 21:41

Tänään poimin pari ämpärillistä. Miksi maksaisin siitä mitä saa luonnosta ilmaiseksi -ehei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 21:35

Itse kerätään joka vuosi puolukat. Mikä sen ihanampaa kuin mennä metsään raikkaaseen ilmaan ja saada vielä hyötyliikuntaakin.