Mihin suuntautui eka ulkomaan matkasi ja minkä ikäisenä sen teit?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.09.2011 - 22:16

Taisin olla noin 20-vuotias, kun pääsin ensimmäisen kerran Viroon joskus 60-luvun lopulla. Viro j oli silloin vielä Neuvostoliittoa. Oli ankea reissu, sinne jäivät vastaanottajat itkemään, kun laivamme irtosi laiturista...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.09.2011 - 15:43

Las Palmasissa kävin sadetta pitämässä Francon kuolinvuonna.
Olin silloin lukioikäinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 15:52

Olin neljä -vuotias alku talvesta, kun Espanjaan pääsin isän ja äidin mukana ensi kertaa.Jouluna sitten täytin viisi.Siitä tämä hulluus sitten on lähtenyt ; rakkaus siihen maahan ja ihmisiin.Upeaan ruokakulttuuriin ja kaikkeen,mikä heihin liittyy : ) Ja yleensäkin se toimi kimmokkeena matkusteluun, joka siitä jatkunut ihan näihin päiviin saakka.
Oma poikani oli Mukana La Palman saarella ollessaan 2-vuotias.Hän siis aloitti hieman minua aikaisemmin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 15:53

Ruotsin reissulle pääsin 6 vuotiaana isäni kanssa, isoäitini asui tukholmassa silloin 49 vuotta aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 16:27

Ruotsin reissu kun täytin 50v.tta.Enkä senjälkee ole tehnytkään.Ystävä osti matkan ja sanoi nyt tai ei koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 16:40

Samalla oli mun eka lentokokemus,Seutulasta Brommaan; siskoni asui Tukholmassa, ja vietin sen kesän 12vuotiaana piikomassa pieniä serkkuja ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 17:54

Olin 14 vuotias, ja sain Jubilee matkan Tupperwarelta Tanskaan Kööpenhaminaan, Sheraton Hotelliin, oli täynnä Tupperware myyjiä ja minä olin silloin koko juhlissa kaikkeista nuorin...

4päivää juhlittiin ja palkintoja jaettiin, mieletön juhla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 19:31

Bore-laivalla Turusta Tukholmaan ja sieltä edelleen Gävleen tätini luokse kesää viettämään vuonna kivi ja kanto, olin tuolloin 7 v.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 20:27

Ruotsin reissu taisi olla eka laivamatka, eka etelän matka kanarialle tapahtui 20-vuotiaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 20:48

Ruotsin reissu se oli ja taisin olla siinä 27v...aika myöhäisessä vaiheessa aloitin matkustelun, mutta tahti onkin ollut aika kiivasta...mitä nyt töistä on aina päässyt irti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 21:48

Pienenä tyttönä pääsin vanhempien kanssa laivalla Ruotsiin ja sehän se oli jotain se! Vieläkin on siltä reissulta ostettu punainen pieni käsilaukku tallella ja suuri aarteeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 22:07

Ruotsiin Siljan laivalla 14-vuotiaana ja sieltä sitten Tanskan kaupunkiin Århus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 08:49

Ensimmäinen ulkomaanmatka oli reissu äitini kanssa roomaan. Olin kait 8 v silloin. Silloin ei ollut suoria lentoja , matka oli toisenlainen ja kesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 10:32

Työmatka Saksaan 23v. Reissu kesti yli puolivuotta. Elämäni palkallisesti parhas homma indeksillä korjattuna, joka ei eläkettä kasvattanut. 90-luvulla "sosialisoivat" alle 23v maksetut eläkevakuutus maksut?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 18:38

En ole varma kumpaan matkustin ensin Bulgariaan vaiko Gotlantiin, ikää oli himpun yli 10 v.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 04:13

Vanhempien seurassa hieman yli kymmenvuotiaana, ja taisi olla kohteena Kanariansaaret.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 15:00

no tota noin eka matkani oli keihäsmatka rootokselle. se oli joskus 60-70-luvun vaihteessa.
silloin oli myös 2 tunnin laivaristeily marmarikseen turkin puolelle.ps keihäsmatkathan oli tunnettu
kiteen kipakasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.09.2011 - 21:16

N. kolmekymppisenä Espanjaan. Toki naapurimaissa olin käynyt sitä ennen.