Kele! Terveisiä kaupasta!Miten Sinä suunnistat maitoviidakossa?Tana,oli maitoa,maitojuomaa yms.Löysin lopulta omani,mutta...

www.valio.com/portal/page/po...2008142847
Olen suomalainen,en juo maitoa,mulla ei ole laktoosi-intoleranssia,en vaan tykkää mausta,mutta juon aamulla café au lait=½keitettyä maitoa ja ½vaffaa kaffia

Avainsanat: maito/maitojuoma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.09.2011 - 15:06

en ole juonut maitoa sitten lapsuusvuosien. ei ole in- eikä out-toleranssia, en vaan tykkää maidosta.
enkä kyllä juo kaffiakaan muutakuin vahvana ja mustana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.09.2011 - 15:17

No.Kaupassakäynti on helppoa kuin heinänteko. Joka purkissa lukee, mitä se sisältää.Mukavaa päivää teille kaikille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 15:55

Meillä ei ole ostettu maitoa vuosiin ; mies tuo työpaikaltaan aina, kun maitotuotteita tarvitaan :) Mutta totta on, että tuotteita on jos minkä sorttisia ja mihinkin tarkotukseen.Sekasin niissä menee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 16:27

Minä olen siirtynyt kermaan ja johinkin hapanmaitotuotteisiin. Lastenlapsille ostan luomumaitoa silloin kun tulevat käymään. Mieheni ostaa itse sen maidon jota juo. Kaupoissa on ylimalkaan aivan liian paljon kaikenlaisia valikoimia. Joskus ihan ahistaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 16:53

www.google.com/imgres?q=lech...9,r:19,s:0
Tuota minä kiehautan aamucappucinooni myös suhteessa ½/½.
Sitä voi jopa juoda, jos viini on päässyt loppumaan. Vitsi, vitsi, ei se lopu. ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 18:01

Ihan vaan maitoa ostan, mutta kun tulee 1 lapsenlapsi kylään niin pitää olla maitojuomaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 19:22

Olen lopettanut maidonjuonnin alle kouluikäisenä, joten maittiskillä ei ole ongelmaa, sitä ei ole kotiin kannettu. Misse-vainaa joi ainoastaan meillä maitoa ja se piti olla punaista, muu ei herralle kelvannut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 20:24

Juon ainoastaan rasvatonta maitoa, se on hyvää erittäin kylmänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 20:35

Kyllä kai se on jonkinlaista tuotekehitystä, keksiä aina uusia käyttötarkoituksia ja -tuotteita maidolle. Jalostaa raakamaito joksikin kalliimmaksi erikoistuotteeksi.
Mutta kyllä käy pienempiä kauppiaita sääliksi, kun pitäisi olla 20 - 30 m pitkä kylmätiski, jotta olisi tilaa kaikille erilaisille "maitotuotteille". Järjettömältä se kyllä näyttää, sama tilanne on rasvojen, mehujen, oluiden, sipsien ym. kanssa.
Kyllä isoissa marketeissa on valinnanvaraa, aivan liikaa ja me maksetaan se turhuus hinnoissa.
Mutta mitä me voidaan, muuta kuin että ostamme kaiken mahdollisimman vähän käsitellyssä perusmuodossa, ilman turhia lisäaineita.
Punaista maitoa kahviin, piimää, viiliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 21:16

PateT hyvä, naulankantaanpa manaat.

Kyllä sitä on useasti tullut seistyä silmät tapillaan paikallisen Prisman kylmähyllyjen edessä ja päiviteltyä samaa: Mihin hittoon nuin monta sorttia tuotteita tarvitaan?

Käyppä uudessa Kouvolan Prismassa - siellä tarvitset 1)kompanssin 2)kartan ja 3) hyvät kengät selvitäksesi ostosreissusta - on muutes sitten ihan tajuton paikka. Elukoitten ruokaakin on kolme hyllyväliköllistä ja pitkiä käytäviä ovat kuin mitkä....

En välttämättä tästä runsaudesta niinkään välitä lain.

Voi kumpa saisi jostakin kokeiltavaksi tinkimaitoa - maajussitpa eivät saa sitä myydä kun siellä voipi olla piilossa pöpöjä - just joo-..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 21:51

Maitoja on monenlaisia vaan itselleni ja pojalle ostan Valion rasvatonta ja ukolle saman firman kevytmaitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 21:56

Olen tahtomattani joutunut rasvattoman maidon uhriksi.

Sanovat, että maito on lasten ja imeväisten juomaa.

Taidanpa olla vielä imeväinen, kun maito tosiaan maistuu minulle ruokajuomana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 22:15

Kyllä olen maitokissa niinkuin miehenikin. Ei huoli muutakuin maitoo reilua maitoo.Ei silti oo mikään vasikka enkä minäkään.Se on hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 11:23

Ohitan maitoviidakon, meillä ei käytetä maitoa, taloudessamme on vain aikuisia ihmisiä. Toki joskus harvoin tarvitsen Hyla-maitoa ruoanvalmistukseen, silloin nappaan puolen litran purkin hyllystä. Enemmän menee ruokakermaa mutta se on onneksi eri paikassa Stockan herkussa eli tarvitsemansa löytää helposti.
Vain lapset tarvitsevat maitoa, en voi edes kuvitella maitoa ruokajuomana! Ei ihme että maitokissat ovat pulskia... aika usein, maidossa on kaloreita ja niitä ihan turhia sellaisia.
Ovatkohan suomalaiset hyvä markkinarako maitotuotteille kun niitä keksitään koko ajan lisää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 04:11

Kevytmaitoa on tullut jo vuosi tolkulla kaupasta kotia kannettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.09.2011 - 21:14

Luomut löytyy aika helposti. Poikkeavat sen verran muiden värityksestä.