Terveisiä sienimetsästä.Oletko sinä ollut sienestämässä tänään?

Tänään teimme retken metsään ja kotiin tuomisena on haapasieniä ja kanttarellejä.Päivä oli oikein mukava,mutta juuri otin niskastani hirvikärpäsen,mikä ei ole ollenkaan mukavaa.

Avainsanat: metsä sieniä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.09.2011 - 20:51

en ole sienimetsällä käynyt moneen vuoteen. Pitäisi kai käydä keräämässä ne sienet jotka tunnen (kärpässieni)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.09.2011 - 19:20

En sienestä. Isän haudalle kävin jo laittamassa kanervat ja hopealangat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 19:20

En ole ollut sienestämässä koskaan, en syö sieniä. Olen kyllä ulkona ollut tänään monta tuntia, perustin 2 uutta kukkapenkkiä lisää. Kevät kukkien sipuleita niihin laitan ja ensi keväänä kesäkukkien siemeniä kylvän niihin, eli lisään itselleni taas puuhaa tuonne puutarhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 19:24

huuhailin maakunnassa kuvauskeikalla, olisi kyllä ollut hieno sieni-ilmakin. mutta toisen kerran sienimetsään hirvikärpästen syötiksi ja herkuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 19:53

Tänään en ole, vaikka ilmat mitä ihanimmat siihen ja metsässä on mahtavaa vaellella.
Pitää säästellä polvea.
Tuli pyöräiltyä ja uituaa 2 km hallissa kuitenkin.
Perjantaina kävin ja hyvin löytyi herkkutatteja, kanttarellejä ja mustia torvisieniä. Ensimmäiset suppilovahverotkin sain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 20:08

Tuli käytyä.Paljon on sieniä,mutta niin on hirvikärpäsiäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 20:32

Kyllä nyt on sieniä ei tarvitse tyhjää kulkea metsässä. Saa kaikenlaisia sieniä . Olen kulkenut 2 viikon ajan sienimetsällä. Keränyt yhdelle sun toiselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 20:46

Kyllä, aamulla entisen työkaverini kanssa keräsimme hänen äidilleen suolasienitarpeita oikein roppakaupalla. Itse en suolasieniä valmista, mutta kerääminen on kivaa, varsinkin, kun vanha rouva itse lupasi käsitellä sienet. Hän ei selkänsä vuoksi metsään enää kykene.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 21:09

Ei tänään on otettu rennosti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 21:26

Ei ollut aikaa lähteä sienimetsään..
Aamusta kävin kuntosalilla ja uimassa..Ruuan laittaminen uuniin..
Iltapäivä menikin pihalla,kun leikkasin orapihlaja-aidan..ja haravoin oksat pois ja kärräsin peräkärriin..kaatopaikka keikka edessä..
Oli niin kesäinen ihana ilma touhuta pihalla..nyt on hyvä mieli,kun sain urakan tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 22:33

Kävin eilen poimimassa kantarelleja ja suppilovahveroita.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 04.09.2011 - 22:44

en uskalla kerätä sieniä, kävin vuosia sitten kurssin ja opin keräämään kehnäsieniä ja tatteja, en kuitenkaan enää muista miltä ne näyttää, joten annan olla ihan suosiolla, ostan kalliilla sitten kun mieli tekee ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 23:13

Tänään olin koiran kanssa metsälenkillä ja sieniä näytti metsä olevan täys. Tosin en itse kerää, enkä syö sieniä, sinne ne sienet jäi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 08:09

Saariselän maastossa näkyi sieniä, mutta täällä kotona en mene metsään koska inhoan hirvikärpäsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 08:37

En tänään, sillä oli pojan synttärit, mutta torstaina tein lenkin ja silloin tulin suuren korillisen kanssa metsästä ja se oli kukkuratäynnä erilaisia sieniä. Tosiaankin hyvä sienivuosi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 09:08

OLis hyvä käydä jos sienet sovetuisivat minun mahalleni. Mahaan alkaa sattua kun sieniä syön. sit menee sellaiseen kuntoon että maha ihan kuralla ja oksettaa.En tiedä miksi sienet eivät sovellu minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 13:44

Olin kyllä. Ensimmäiset suppilovahverot poimin (puoli ämpärillistä) kanttarellien lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2011 - 03:59

En ole, täti tuo ämpäri kaupalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.09.2011 - 20:43

Tulihan tuota käytyä. Kyseisellä viikolla sain puoleentoista tuntiin puhdistettuna 35 litraa haapasieniä.