Siivoatko autosi säännöllisesti niin sisältä, kuin ulkoa?

Onko se mielestäsi arvokasta touhua? Turhaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 09.09.2011 - 19:38

Pyrin pitämään sen siistinä. Huomenna pitää pestä märän kuratien jäljiltä. Sunnuntaina lähden taas reissuun, joten biilin pitää olla edustuskunnossa. Itse pesen käsin kotona.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille :) Itse olen ihan liian laiska autonhuoltajana...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.09.2011 - 23:17

Joo pakkohan sitä on imuroida ja pestä sisältä ja päältä. Ehkä noin kk. välein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 02:29

Ei ollenkaan turhaa.
Auto pitää vahata säännöllisesti joka vuosi. Takakontissa ei liioin kannata kuljettaa bensakanistereita ja moottorisahaa ym. harrastevälineitä koko ajan.
Arvokasta siivoaminen kyllä on, jos laskee omalle työlle hyvän hinnan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 06:09

säännöllisen epäsäännöllisesti ja tarvittaessa, onhan se mukavampi ajaa siistillä autolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 07:15

70-luvulla tuli mini muutaman kerran kipattua nurin. Ei siellä roskat pysynyt jos ei matotkaan. Tuulilasi(/klasit) tuli putsattua joka pikataipaleen välilläkin.
Keväällä kysyin huoltimolta sitä kliineriä mitä silloin käytin, valmistus on lopetettu. On paljon tiukemmat myrkkymääräykset nyt. Nykyiset vaahdot vain sotkee klasit.
Nykyisin on tuo ajelu "arvokkaampaa" joten matot pysyy paikoillaan. Nostan kun ne näyttää likaiselta pihalle ja putsaan. Sisältä en ole koskaan vahannut autoani?
Ei ajaminenkaan ole säännöllistä enää, joskus ei kuukausiin tule ajettua kuin "ruokavarasto" reissu kerran viikkoon.
Pikapesun vahalla otan ulkopintaan jos näyttää vaativan, kauppareissulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 08:00

Turhaa ei tämä touhu ole, mutta senverran vaivalloista, että mulla on diili rengashotellin kanssa, vien sinne aika-ajoin imuroitavaksi, ja samalla pesevät kotteron käsin ulkoa. Välillä sitten ajelen pesulinjalle pesettämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 08:32

Säännöllisen epäsäännöllisesti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 08:40

En minä ole koskaan siivonnut autojamme, se on meillä mieheni homma, meillä on eroteltu kotityöt miesten ja naisten töihin, ja näin on hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 09:50

Molemminpuolin tottakai...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 09:55

no tota noin silloin tällöin .ei niin tarkkaa,kunhan itse viihdyn autossani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 09:55

Kyllä siivoan,sisältä ja ulkoolta.Äitini vahtii,niin tulee myöskin tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 14:09

Olen aika neurootikko auton pesijä, onneksi työnantajan autohallissa on hyvä autonpesupaikka painepesurilla. Imuroin autoni silloin, kun on tarvista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 19:17

Pesetän 2-4 kertaa vuodessa ulkoa ja kerran tai kaksi vuodessa siivoan sisätilat. Siistinä pysyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 22:50

Se on ollut mieheni hommia..kyllä on hyvin siisti auto ollut silloin,kun on ollut käytössä..kohta auto seisonut autotallissa 3kk..
Minä siivoan kotona... en käytä autoa...kun ei ole ajotaitoa..tällä mummelilla..

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 04.09.2011 - 23:39

yritän pestä auton joka vuosi, tosin viime vuosi taisi jäädä väliin ;) ainakin joka toisella kerralla siivoan sisältäkin, en näe syytä olla hieromassa autoa aina kun tilaisuus vain on, enkä panosta siihen muutenkaan kovin paljoa, ei ole väliä kuinka nopeasti se kiihtyy tai onko siinä helmiäishohtometalliväri tai onko nahakajäljitelmäratinsuojus jne. minulle se on auto, sillä siirrytään paikasta toiseen tarvittaessa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 13:28

Pikkusiivoukset tulee itse tehtyä. Suuremmat hoitaa sitten joku muu asiantunteva taho.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 19:43

En, vain silloin kun jaksan.