Osaatko tanssia vanhanajan paritansseja? Kuka opetti?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.09.2011 - 13:27

Toinen nimeni on "valssi". Nuorempana tyttösten kanssa opeteltiin yhdessä.

Kysyjän kommentti

Kiitokset kaikille vastaajille :) Nimimerkillä tanssikurssit on aikanaan käyty...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.09.2011 - 23:15

Siitä on pian 20 vuotta, kun tanssikurssilla vaimon kanssa käytiin. Saattaa olla taidot jo ruostuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 02:31

Vanhoja kyllä, mutta uudemmat voivat olla vähän hakusessa.
Opettajia on ollut useita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 07:29

isäni aikoinaan opetti tanssimaan ja sama kuin polkupyörällä ajo, homma hanskassa vieläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 07:57

Jo alle kouluikäisenä opin näitä tansseja, kun lavatanssi-ikäiset tätini opettivat, myös koulussa meillä oli jumppamaikat, jotka lukiossa yhdistivät muutamia poikien ja tyttöjen jumppatunteja tanssien harjoitteluun, opettajia on matkan varrella ollut muitakin.......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 08:39

Minä osaan ja niin minä löysin miehenikin, tansseissa, olimme ahkeria tanssimaan aina kun tilaisuus vaan oli, nyt selkäni rajoittaa minua, ei voi jenkkaa ja humppaa enää tanssia, valssit ja tangot tanssitaan aina kun on tilaisuus.Äitini opetti minua tanssimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 08:45

tuleehan sitä joskus tanssittuja ;)
pikkulikkana vanhempien mukana lavatansseissa. muistan kerran kuinka äiti oli tehnyt minulle ja pikkusiskolleni ns frillahameet. siellä pyörittiiin aikuisten mukana -hauskaa oli. koulussa oli myös opetusta muutamalle lajille.
nykyään tulee harvemmin enää tanssittua (harmi) mutta jalka kyllä vipattaa imurinkin viedessä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 09:53

Olin nuorisokellarin tanssikursseilla aikoinaan ja siellä opin.Nyt ovat taidot unohtuneet,kun en harrasta tanssimista enää ja eikä ole kiinnostukaan siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 10:00

Ollessani häitä kuokkimassa vuosikymmeniä sitten , niin sulhanen opetti uuden vaimonsa luvalla tietenkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 14:06

Nuoruudessa tuli käytyä tanssikurssi, joten kyllä on muistissa askeleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 19:12

Ennen osasin tanssia polkkaakin,vaan enää se ei onnistu.Tyttökavereiden kanssa opeteltiin tanssimaan ja mukava taito se on ollutkin.Kaikista kivaa oli lavatanseissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 19:18

Aika huonosti, harjoituksen puutetta. Isä aikoinaan opetti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 22:43

Kyllä osaan. Isoäitini opetti .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 22:53

Kyllä menee vieläkin kaikki vanhat tanssit..mutta harvoin vaan tulee tansittua..Nuorena oli ihan intohimoinen tassimaan..oli kyllä todella ihanan hauskaa..
Serkun kanssa opettelin tassimaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 09:12

Riippuu ihan siitä mitä "vanhoilla" tarkoitetaan, ne tavallisimmat olen hallinnut mutta en niitä taitoja enää tarvitse/käytä. Toki on joskus kutsu juhlatilaisuuteen jossa ohjelmassa on myös tanssia jossain vaiheessa.
Meillä oli koulussa jumppatunnilla tanssinopetusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 19:39

En osaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.09.2011 - 19:36

Kuinkahan vanhoja tarkoitit, masurkkaa, poloneesia ym. vastaavia. Vaiko humppia, jenkkoja ym. Viimeksi mainitut kyllä onnistuu, paitsi polkka.