Kun pitää suorittaa jokin laskutoimitus, turvaudutko ekana omaan päässälaskutaitoon, kännykän laskimeen vai laskukoneeseen?

Itselläni järjestys on juuri tuo edellä mainittu. Yritän pitää laskutaitoa yllä laskemalla mahdollisimman paljon päässä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.09.2011 - 08:09

Riippuu laskutoimituksen vaativuudesta. Töissä käytän paljon pöytälaskinta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.09.2011 - 13:59

Minä lasken päässäni, minulla on hyvä se taito, en laskinta käytä koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 14:19

Päässälaskutaito on tämän ikäisellä vielä se ensimmäinen vaihtoehto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 14:23

Minulla ei ole hyvä laskupää,käytän aina laskinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 02.09.2011 - 14:23

päässä kokeillaan ensin, riippuu toki kuinka tarkka vastaus halutaan ja laskun vaativuuskin aiheuttaa välillä laskimen tarvetta. viimeksi laskin kuusikulmaisen grillikodan pinta-alan kun leveys oli tiedossa leveimmästä kohdasta, kaupassa kyllä pääkin riittää ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 14:45

päässä yritän ekax vääntää, mutta jos tarvitaan tarkkaa vastausta niin laskimellahan mä silloin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 15:17

Päässälaskutaitoa tulee käytettyä, siinä olen oikein haka...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 16:33

Päässälaskutaitoni on ihan ok, joten luotan siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 16:57

Minä en osaa laskea mitään! Jos on pakko jotakin laskea ( ja joku minun laskutaitooni sitten luottaa...) niin kyllä laskukoneen tarvitsen.Sitten saattaa mennä oikein...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 20:35

Päässälaskua kun on helppoja ynnättäviä..Kyllä herkästi otan laskimen avuksi...niin tulee varmalla oikein laskettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 23:26

Nahka vitosella ja päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.09.2011 - 19:23

Päässälaskuna aina. Jos vaikea tehtävä, niin sitten laskukoneella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 09:06

katsoessani laskua - tiedän heti kandeeko edes yrittää *nauraa* ja hamuaa jo kalkulaattoria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 18:26

Riippuu miten suurista luvuista on kyse. Kymmenet pyöritän päässäni, mutta suuremmat numerot lasken koneella. Puhelimessani on onnettoman hidas laskin, sillä ei tee mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.09.2011 - 23:39

Päässälaskulla aloitan, tiukanpaikan tullen otan pöytälaskukoneen käyttöön pienissä laskutoimituksissa. Työhön liittyvät luvut ovat aika suuria, joten siihen käytän laskukonetta.