Ei ole synti jos ei ole rahaa,mutta häpeä on.Eikö tuo ole ihan totta tuo sananparsi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.09.2011 - 13:03

tälläinenkin sanaparsi on:
Liiat rahat puhkaisevat taskun.

synnistä tämän olen kuullut:
Ei ole synti olla savolainen, mutta se on iso häpeä.

Lisätty: 13.09.2011 - 13:35

ps. siksi tuo savolaisjuttu, koska avomieheni on savolainen.
pohojalaanen ja savolaanen, maharottoman hyvä yhyristelemä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.09.2011 - 13:06

Ei se synti ole, mutta kyllä se on aika häpeällistä jos aikuinen nainen on täysin selkärangaton - eikö niin annuliini ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 13:27

Ihmisen sisäinen valo riittää ,elämänsä kotimatkalle.

Lisätty: 02.09.2011 - 13:28

Minulla rahaa ei ole ollut. Mutta en sitä häpeäksi ole kokenut. Puute.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 13:33

Sen verran on rahaa ollut, ettei ihan koirat kuse kintuille....

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 02.09.2011 - 14:29

on se varmaan pieni häpeä jos ei voi rahanpuutteen takia osallistua mihinkään tai jos se alkaa näkyä päällepäin liian selvästi :( aina ei voi itse vaikuttaa taloudelliseen tilanteeseensa ;(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 14:51

Rikkautta saattaa salata, mutta ei köyhyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 16:28

Raha rauhoittaa, mutta ei yksistään tuo onnea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 17:51

En häpeä rahattomuuttani. Ei ole mielestäni minun vika, jos työssäkäyvän ihmisen rahat ovat vähissä. Olen tyytyäinen että riittää perusjuttuihin. Yritän keskittyä muihin asioihin. Raha ei ole mun juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 21:34

Kyllä kaikki on nykyään,niin kallista...jos on vaikka työttömänä..saa olla todella tarkka rahan käytössä,että pärjää..Kyllä sitä tietysti pikkuisen häpeää..mutta pitää vain porskuttaa elämässä eteenpäin..
Itselläni on rahat riittäneet kyllä ihan kivasti,että voi ostaa mitä haluaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.09.2011 - 19:26

Ei rahattomuus ole kumpikaan. Mitä sitä häpeämään, eikä sitä synniksikään voi laskea. Me kaikki kun ei olla synnytty kultalusikka suussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 09:08

päinvastoin !
ei ole häpeä olla köyhä! kysehän on siitä miten rahasi käytät.
jos olet rikas ja silti ei rahat riitä se vasta synti onkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 08:10

Eihän se köyhyys synti oo, mutta kyllä se nolottaa, kun rippipukukin rispaantuu ja kerrasto pilkottaa...laulaa Mikko Alatalo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 18:24

Totta, köyhyys ei ole synti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.09.2011 - 23:35

Köyhyys ei ole ilo vaikka välillä naurattaakin. Syntisellä elämällä voi rahat mennä - ja se on häpeä.