Miten saan talouteni kuntoon ja rahaa säästööön?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.09.2011 - 11:35

Älä pelaa annuli niitä pelejä siellä kaupoissa, äläkä puhelimessa juoruile pitkään, ja voit kuntoilla ilman kuntosaliakin, menee sinulla sinnekin rahaa jos liityt, ruokaa voit edullisemmin ostaa jos kaupassa on niitä ns. punaisella lapulla, ja valmistaa sitä ruokaa moneksi päiväksi ja itse voit sämpylöitä leipoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.09.2011 - 11:35

Talouden voi saada kuntoon, mutta tuo säästäminen on vaikeampi juttu nykypäivänä. Kaikki hinnat ovat salaa nousseet ja tuntuu, ettei rahalla saa mitään. Talouden saat kuntoon, kun selvität miten paljon oikeasti saat rahaa käteen. Ei siis mitään "se on varmaan" vaan lasket jokaikisen pennosen mitä sinulle tulee. Sitten toiseen sarakkeeseen laitat samalla systeemillä ihan KAIKKI menot. Tämä järjestelmä ei synny hetkessä, mutta toimii. Eli kaikki mitä jää, voit jakaa päiville. Eli kun olet tehnyt vuotuisen listan, jaat summan 365 päivällä. Tai jos ei jää mitään, niin näetpähän ainakin mikä niistä kuluista on ehkä turhaa. Minusta muuta keinoa ei ole. Tai ehkä se LottoVoitto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 11:39

Tuossapa noita jo tuli edeltäjiltä ohjeita, pussin nyörit tiukalle joutavien kulujen suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 11:41

välineitä talouden hallintaan, ole hyvä:
www.opas.diak.fi/saastamisvinkit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 11:43

Jätä ne Puerto de la Grutzin reissut tekemättä, Anonyymi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 12:12

Hyviä noudatettavia neuvoja jo sait muilta vastaajilta. Ei ole olemassa muuta keinoa kuin karsia turhat menot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 13:30

Tuskin kukaan rahaa toiselle kantaa, jokainen järjestää omat raha asiat kuntoon.Ylimääräin pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 13:48

Velkaneovojan "pakeille" kannattaisi pyrkiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 02.09.2011 - 14:26

kulutat jatkossa hiukan vähemmän kuin tienaat, niin johan alkaa pankkitili lihoa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 15:16

Turhat jutut pois, ja nuukasti eläen...
menehän jokunen kysymys takaisin päin siellä samaan kysymykseen paljon vastauksia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 16:25

Tätä ylivelkaantumisjuttua on viime viikkoina kysytty enemmänkin, joten menot kuriin ja elää sen mukaan mitä lompakossa on. Unohtaa kaikki luottokortit ja pikavipit ja käyttää käteistä, niin eiköhän pitäisi talouden parantua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 21:43

Ruokamenoissa voi säästää,kun ostaa -50% ruokatavaroita..on ihan hyviä vielä käytettäviksi..
Puhelinlaskuissa voi säästää,kun ei soittele muuta kun pakolliset asiat.
Ei pistä mihinkään muualle rahaa..vain siihen minne on pakko.
Hakee ilmaisia ruokakasseja,aina kun on vaan jaossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.09.2011 - 19:31

Jättämällä kaikki turhat menot pois. Puhu vähemmän puhelimessa, osta aina halvinta, harrasta ilmaisia liikuntamuotoja (kävelyä), tee ruokaa isompia annoksia ihan itse ja pakasta. Ja se on tosi helppoa kun opettelee kaksikymmentä vuotta.

Lähteet:
kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 09:09

hippasen vaikeeta kertoa kunnei tiiä mistä kiikastaa.

selkeesti - käytä vähemmän ku saat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2011 - 20:01

lopeta pelaaminen, Tee ostoslakko eli ostat vain ihan pakolliset ruuat ja henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvät jutut. Laita pieni summa kuukausittain varatilille, josta etkäden käänteessä pysty käyttämään sitä.,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 18:23

Haluaisin auttaa sinua, mutten osaa kun en tiedä lähtökohtiasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.09.2011 - 23:33

Tuohonkin löytyy aiempia vastauksia. Katso hakusanojen takaa.