Oletko harkinnut lemmikkieläimmen hankkimista?

Mies on lemmikkieläimenä saavuttanut sellaisen suosion kuin se helposti kesyyntyvänä ja miellyttävänä olentona epäilemättä ansaitseekin. Sillä onkin muihin suosikkeihin kuten kissaan, koiraan tai kultakaloihin verrattuna erinäisiä kiistattomia etuja, joskaan makuasioista ei kannata kiistellä. Eräskin kasvattaja sanoi hiljattain, että hän tämän nykyisen miehensä jälkeen epäilemättä ottaa jälleen miehen lemmikikseen, eikä esimerkiksi hamsteria, jota myös oli ajatellut. Erityisesti miestä suositellaan yksinäiselle naiselle : mikäpä olisikaan miellyttävämpää kuin töistä kotiin palatessa tavata kotiovellaan iloisesti häntäänsä heiluttava mies. Lapsiperheet sen sijaan harkitkoon moneen kertaan, onko heillä edellytyksiä todella pitää miestä jatkuvasti. Lapset nimittäin saattavat herkästi ärsyttää joitakin mieslajeja, eikä vihainen ja ärsytettynä karjahteleva mies ole lainkaan miellyttävä perheelle enempää kuin naapureillekaan. Sen sijaan hyvin hoidettu, syötetty ja juotettu mies on oikea kaunistus kodille.

Ns. kesämiehen ottamista tulisi välttää. Kesän jälkeen hylätty mies villiintyy ja kyvyttömänä huolehtimaan itsestään se voi jopa olla vahingoksi itselleen ja ympäristölleen.

Miehelle kelpaa jokapäiväiseksi ruuaksi oivallisesti tavallinen kotiruoka, joskin vaihtelun vuoksi miestä on hyvä käyttää silloin tällöin varsinaisissa ravintoloissakin.

Juomien suhteen mies ei liioin ole nirso. Alkon koko nimikkeistö tulee yleensä kysymykseen. Jotkut ovat saaneet miehensä käyttämään satunnaisesti vettäkin, mikä on jo todella edullista.

Mies on heti alkuunsa syytä totuttaa oksentamaan samaan paikkaan, mihin se toimittaa muutkin tarpeensa, siihen se yleensä oppii yhtä helposti kuin kissa. Vahinkojen sattuessa ei ole syytä ankaruuteen, vaan lempeä kärsivällisyys on oikea asenne tuolloin.

Erityistä veroa ei miehen pitämisestä ole säädetty, minkä koiravaihtoehtoa harkitsevat panevat merkille.

Mies oppii yleensä helposti koko joukon hauskoja temppuja joita se mielellään yleiseksi hauskuudeksi esittää vieraille illanistujaisissa. Se kertoilee juttuja Pikku-Kallesta ja käyttelee latinankielisiä sitaatteja. Jopa eräät yksilöt hoilottavat venäjänkielisiä laulujakin. No silloin on tietysti kysymyksessä erittäin arvokas ja oppivainen yksilö. Tuollaiset suoritukset täytyy palkita ylimääräisillä herkkupaloilla ja silityksillä, joista miehet erityisesti pitävät. Sen sijaan eräissä lajeissa esiintyvä taipumus kertoilla sota- tai kalajuttuja olisi pyrittävä jo alkuvaiheessa karsimaan lempeän tiukalla ankaruudella.

Miehen pito on siis kaiken kaikkiaan vaativa, mutta antoisa harrastus. Miehen omanneilla on totta tosiaan loputtomiin hupaisaa mielipiteen vaihtoa toisiaan tavatessaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.09.2011 - 15:23

Kyllä koirat ja kissat ovat olleet paljon läheisempiä, kuin tuo kaksijalkainen, oikutteleva olento.Ottaisin heti koiran tai kissan( vanhat kuolivat), mutta mies on ehdottoman jyrkkä ei.Sanoi jopa lähtevänsä sillä siunaamalla jos meille tulee vielä jokin lemmikki.
Tekisi kyllä mieleni koittaa onko totta kanssa???

Lisätty: 05.09.2011 - 15:26

Toi onttopohjaoy:n juttu oli muuten riemastuttava. Nauraa höröttelin täällä ääneen.

Kysyjän kommentti

Kyllä koirat ja kissat ovat olleet paljon läheisempiä....yleensä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.09.2011 - 00:59

Vanhapiika selittää: – Otan mielummin lemmikkieläimiä kuin miehen. Miksi ottaisin miehen? Minullahan on kaikki, mitä avioliitto antaa: – Koira, joka haukkuu aamuisin. – Papukaija, joka kiroilee iltapäivisin. – Kissa, joka tulee aamuyöstä retkiltään. – Uuni, joka savuttaa kaiket päivät. – Ja jos nukkuminen ilman viinan hajua vieressä tuntuu yksinäiseltä, pidän avattua viinapulloa yöllä pöydälläni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 05:43

Minulla on vähän tuollainen kaksijalkainen lemmikki ollut 37 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 07:57

no tota noin .taitaapi olla kirjottajalla p a i n e i ta . minä katson lemmikeiksi kotieläimet.esim
marsut,hamsterit kanit jne.kirjottajan katsanto lemmikeihin on "vääristynyt".mies on immeinen ei lemmikki. hyvää syksyä vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 08:10

Ennen kuin hankit miehen on sinun pohdittava tarkoin jaksatko pitää siitä huolta monta vuotta eteenpäin, sillä miehet eivät selviä luonnossa ilman omistajaa.

Keskustele myös perheesi kanssa. Vaikka miehet ovat suloisia, kaikki eivät kuitenkaan pidä niistä, jotkut voivat olla jopa allergisia niille.

Ennen miehen hankkimista mieti tarkoin minkä rotuisen miehen haluat.
Karvan pituudessa, värissä ja luonteessa on huomattavia eroja rodusta
riippuen. Yleisesti ottaen erilaiset suomenhörökorvat ja lapinseisojat on
helpoin hankkia, mutta hieman vaikeampi kouluttaa kuin eurooppalaiset rodut.

Mieti myös mihin käyttötarkoitukseen miehesi haluat. Jos haluat vain
tavallisen kotimiehen makaamaan sohvallesi, kerjäämään ruokaa ja haukkumaan vieraita, kelpaa siihen parhaiten tavallinen suomalainen perusmies. Jos taas tarvitset näyttelymiehen, on myös ulkonäölle asetettava vaatimuksia.

Kun olet tehnyt päätöksen miehen hankkimisesta, sinun on otettava selvää mistä saat haluamasi miehen. Ota yhteyttä perheisiin joissa tiedät olevan vapaita miehiä ja tee varaus. Käy tapaamassa miestä ja hänen perhettään ennen lopullista päätöstä, sillä perheolosuhteet vaikuttavat myöhempään koulutukseen.

Varmista että mies on vieroitettu emostaan.

Kysy miehen kasvattajilta miehen ruokintaohjeita ja muita tärkeitä
seikkoja.

Voit hankkia myös hylätyn miehen, mutta sillä voi olla edellisten
omistajien jäljiltä pahoja tapoja.

Kun olet löytänyt sopivan miehen, vie se lääkärille tarkastukseen ja
rokotettavaksi. Vie mies kotiisi. Varmista että sillä on tarpeeksi juomaa ja
ruokaa, jotta se pysyy tyytyväisenä.

Koulutus on parasta aloittaa yksinkertaisista asioista, kuten sisäsiisteydestä. Ankarasta koulutuksesta huolimatta kaikki miehet eivät
kuitenkaan opi sisäsiisteiksi. Oven avaaminen ja kukkien tuominen ovat
hankalia temppuja, jotka onnistuvat vain valioyksilöiltä.

Vaikka miehet näyttävätkin kuuntelevan sinua, ne eivät kuitenkaan ymmärrä puhettasi.

Jos mies karkailee, kokeile aidata piha tai käyttää talutushihnaa.
Useimmat eivät kuitenkaan suostu jälkimmäiseen. Jos karkailu jatkuu, hanki uusi mies.

Huomaa, ettei kaikkia miehiä kannata käyttää siitokseen. Siihen kelpaavat vain rekisteröidyt miehet. Jos kuitenkin haluat pentuja eikä miehesi ole rekisterissä, varaudu ongelmiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 10:01

Ottaisin lutusen kissan...... miehistä viis, ovat niin vaivalloisia hoidettavia.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 12:04

Joskus kun kuuntelee vaimoväen vaatimuksia, on herännyt kysymys... Miksi et ottanut koiraa??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 13:09

Älkääs nyt mollatko miehiä.Ne on ihan mukavia ja käyttökelposia, kun niitä muutaman vuoden kouluttaa : ) Ja niistä on oikeasti ajan kanssa aina jotakin hyötyä .Joo - o !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 13:26

Ei ole lemmikkieläintä, eikä tule.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 14:32

Mulla on mies ja koira jäljellä, toinen koira jäi haave asteelle, pyysin leikkauksen puoliksi ei onnistunut...
Ja luultavasti en enää hanki jos hankin otan kissan ja jo vanhemman ettei tarvitse lapsille perinnöksi jättää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 07:59

Minulla kaksijalkainen "lemmikki" ja nelijalkaista en huoli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2011 - 02:50

Mies sanoo Jumalalle:" Jumala, miksi teit naisesta niin kauniin?"
-Jumala vastaa: " Jotta te miehet rakastuisitte naisiin."
" Mutta Jumala", mies jatkaa," Miksi sitten teit heistä niin tyhmiä?"
Jumala sanoo: "Jotta hekin rakastuisivat teihin."

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.09.2011 - 23:12

Meidän isi on aina tykännyt niistä silkkipöksyuikista. Hyvin ovat sopineet hänelle, vaihtaa aina tarvittaessa ennen kuin syntyy minkäänlaisia ongelmia - miltään taholta.