Onko teillä kotona ainaista kinaa, kuka tiskaa astiat? Jos on, niin kokeilkaapa vaikka tätä.

Olipa kerran ruotsalaissyntyinen keksijä, joka asui kaukana kaupungista, syrjäisessä ja hiljaisessa metsätorpassa. Tämä mies sai valmiiksi uuden keksintönsä -autonmoottorin, joka toimii paitsi bensiinillä, myös vaseliinilla.

Keksijä asensi moottorin vanhaan autoonsa ja lähti ajelemaan kaupunkia kohti, tarkoituksenaan myydä keksintö autotehtaalle. Matka oli pitkä, alkoi hämärtää…

Samaan aikaan oli varsin itsepäinen ja epäsopuisa perhe lopettelemassa illallistaan. Kinaa synnytti epäselvyys siitä, kuka tiskaisi astiat.

- Minä en tiskaa, se on akkojen hommaa, karjaisi isä.
- Minä laitoin ruuan, en tiskaa, valitti äiti.
- Mä oon tiskannu joka ilta tällä viikolla, ei oo mun vuoro, kimitti tytär.

Riita jatkui ja jatkui, kukaan ei antanut periksi. Lopulta perhe päätti, että jokainen käy alasti selälleen keittiön lattialle makaamaan. Se, joka ensiksi liikkuisi, nauraisi tai sanoisi jotakin, joutuisi tiskaamaan.

Perhe riisuutui ja asettui makuulle keittiön lattialle…

Keksijä huomasi hajamielisyyksissään unohtaneensa tankata autonsa. Auto alkoi nykiä ja lopulta pysähtyi tankki tyhjänä tienposkeen. Keksijä nousi autostaan ja tähyili ympärilleen ja havaitsi valoa muutaman sadanmetrin päässä. Toiveikkaana hän lähti hakemaan bensiiniä lainaksi.

Keksijä saapui talolle ja koputti oveen. Kukaan ei tullut avaamaan. Outoa, talossa paloi kuitenkin kaikki valot. Hän avasi oven ja astui sisälle. Hämmästyksekseen keksijä näki talonväen makaamassa alastomana keskellä keittiön lattiaa. Hän päätti kuitenkin kysyä apua.

- Anteeksi, olisiko teillä lainata vähän bensaa, kun minun autoni jäi tuohon tielle ? – Minä maksan tietysti, hän sanoi. Kukaan ei vastannut.

Keksijä kohautti harteitaan ja alkoi itse etsiskellä bensiiniä. Keittiön komeroita tutkiessaan hän ei voinut olla huomaamatta, kuinka hyvännäköinen perheen tytär oli. Koska kukaan talonväestä ei reagoinut häneen mitenkään, päätti keksijä käyttää tilaisuutta hyväkseen ja naida napautti tytärtä.

Suoritettuaan toimensa ilman häiriötä keksijä oivalsi, että autotallistahan sitä bensaa pitäisi katsella. Hän meni talliin, mutta etsintä päättyi edelleen tuloksetta.

Palattuaan takaisin keittiöön hän totesi, ettei äidissäkään oikeastaan mitään vikaa ollut. Ja ei kun toimeen. Keksijä kiksautti perheen äitiäkin.

Vielä olisi tietenkin mahdollista, että vintillä on kanisteri. Keksijä kipusi ylös, mutta turhaan hän sieltä mitään haeskeli. Bensiiniä ei talossa kertakaikkiaan ollut. Harmistuneena hän jälleen palasi keittiöön. Siinä talonväkeä katsellessaan hän yhtäkkiä muisti moottorinsa erikoisuuden.

- Olisikohan täällä jossain vaseliinia, hän tokaisi ääneen itselleen.

Silloin perheen isä nousi pystyyn ja karjaisi:

- Ei saatana, minä tiskaan !!!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.09.2011 - 23:20

Tähän perään sopii ehkä tämä:
Ritari oli lähdössä ristiretkelle. Ennen lähtöään hän kutsui uskollisimman palvelijansa luokseen ja antoi tälle avaimen sanoen: "Tämä avain avaa vaimoni siveysvyön. Jos saat tiedon, että olen kaatunut Pyhällä maalla, avaa vyö, jotta hän voi etsiä itselleen uuden miehen." Näin sanottuaan ritari kokosi sotilaansa ja ratsasti ulos linnasta.
Mutta he eivät olleet ehtineet pitkällekään, kun he havaitsivat, että heitä seurataan. Sotilaat pysähtyivät, ja he näkivät äskeisen palvelijan ratsastavan täyttä laukkaa heitä kohti.
Palvelija pysäytti vaahtokylkisen hevosensa ritarin viereen ja huohotti: "Herra, tämä on väärä avain!"

Kysyjän kommentti

Ota huomijjoon, että sinuva ee ehken vitutakkaan. Se vuan nyt suaattaapi tuntuva siltä! Uattele vaekka kesämonsuunija, se kun puhaltelloo koelisesta kuakkoon!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.09.2011 - 00:22

Kanalaan asteli uusi, nuori kukko töihin ja sanoi, "no niin tiput, nyt tuli uusi isäntä taloon". Silloin yläorrelta astui esiin vanha kukko ja sanoi, "tsot tsot kukkoseni, tämä on minun haaremi". Nuori kukko hermostui, veti siivet nyrkkeily asentoon, "hyppää alas sieltä orrelta, katotaan kumpi kanat ottaa".
Vanhempi kukko sanoi siihen, että "se on niin brutaalia ja vanhan aikaista ratkoa ongelmaa väkivallalla. Emmekö voisi ratkoa asian juoksukilpailulla? Kolme kertaa kanalan ympäri ja voittaja saa kanat". "Kyllä se käy", huusi nuori kukko voimiensa tunnossa.
Vanhempi kukko sanoi vielä, "kun olet sen verran nuorempi, niin kai saan pari metriä etumatkaa?" "Tottakai saat hyppää pappa alas" uhosi nuori kukko.
Niin mentiin lähtöviivalle ja yksi kana kiekaisi lähtölaukauksen ja juoksukilpailu alkoi. Oli juostu yli kierros ja nuori kukko oli jo lähes saavuttanut vanhemman kukon. Kun paikalle saapui talon isäntä ihmettelemään meteliä kanalassa. Huomasi mikä tilanne oli menossa kanalassa. Nappasi haulikon olkapäältään ampui nuoren kukon ja totesi "voi helvetti, jo kolmas homo kukko tällä viikolla".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 05:38

Ei ole ollut enää 25 vuoteen kinaa tiskivuoroista, olin silloin 3 viikkoa sairaalassa ja mieheni hoiti huushollia, kodinhoitaja kävi arkipäivisin kylläkin, mutta viikonloppuisin tuli paljon tiskiä ja hän huomasi että on ikävää puuhaa tiskaaminen, ja kun sairaalasta kotiin tulin niin meillä oli tiskikone, minä huolehdin kyllä puhtaat astiat kaappeihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 08:44

Eukko kun vaati minua laittamaan ruokaa, hankittiin hella. Kun hän vaati pyykkäämään, hankittiin pyykkikone. Kun hän vaati tiskaamaan, hankittiin tiskikone, ja kun hän vaati lakaisemaan lattian, hankittiin pölynimuri. Voimme siis todeta, että nainen on vahvasti vaikuttanut teollistumiseen ja kehitykseen, alueilla, jotka miehelle ovat olleet täysin tuntemattomia, ammoisista ajoista saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 09:56

Useampaan talouteen on tainnut käydä, kuten maarit3:lla, aina kun mies joutuu tekemään jonkinsortin taloustöitä, niin alta aikayksikön perheeseen hankitaan työtä helpottava kone.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 13:12

Meillä tekee taloustöitä se, joka ensiksi puutteen huomaa. Eli jos joku on pudonnut, se noukitaan.Jos joku on nälkäinen, se ruokitaan.Jos joku on likainen, se pestään jne...Kaikki osallistuu ....Tosin koiran tekemisiä vielä hieman rajoitetaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 13:21

Kaksijalkainen automaattinen astianpesukone, joka kulkee kahdella jalalla ja ymmärtää puhetta meillä hommat hoitaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 14:58

Mulll on oikein hyvä tiskikone, joka käy myös työssä, toimii ainoastaan viikonloppuna muuten jää mun hommaksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 23:18

Ennen tiskasimme vuoron perään kun mieheni oli terveenä....ei olut kinaa koskaan..
Nyt olen minä meidän tiskikone,kun mieheni ei pysty tiskaamaan..vaikka haluaisi ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2011 - 21:18

Kone hoitaa homman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2011 - 08:01

Meillä on onneksi tiskaaja, kun narisematta kyllä hoitaa hommansa, kun joku vaan muistaa täyttää ja tyhjentää sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.09.2011 - 23:04

Jep. Ei tarvitse kinastella eikä riisuskella. Minä laitan ja otan pois - kone hoitaa loput.