Jos haluaisi ns. karkuun jouluhulinaa Suomesta, niin mitä suosittelisit, kokemuksia? Eika haittaa, jos on lämmintäkin, heh..

Mihin maahan suosittelisit lähtöä (jos lähtis karkuun), ja saako vielä matkoja joulupyhiks/viikoks?

Tai jos ei ihka ulkomaille, niin minne kotimaan kohteeseen Suomessa? (ei kovin pitkää ajomatkaa Helsingistä kuitenkaan, kun sitten se ajomatka jo stressaa, kun kelit on mitä on sillon.

Eikä 'haittaa' vaik olis halpakin maa/reissu, sanoo hän täält...

Lisätty: 23.10.2008 - 21:05

kiitos valper vastauksesta, laitto miettii vaihtoehtoi (lisseekii saa tulla tietty kaikilt muiltkii), ei tarkotus oo tosiaankaa 'vesittää' joulun tunnelmaa/joulua, vaan sitä, et pääsis pikkasen rauhottuu ( työlt, sun muult ), ku nuit jälkeläisiikii on jo sen verta, et ei haluu ns. sirkust (väärä sana/monen päivän hässäkkää, oliskoha toikaa oikia sana, no kyl työ tiiätte) vaa just sitä rauhaa, hiljaisuutta, vain olemista ja nauttimista, kerrannii olla sillai itsekäs...?

Avainsanat: joulu ulkomaa kotimaa halpa lämmin kokemus suositus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 23.10.2008 - 20:41

Riippuu siitä millaiseen karkuun haluat lähteä.

Jos haluat välttää tämän kotoisen hössötyksen, mutta kuitenkin muistaa/viettää jollain tavalla Joulujuhlaa ja tunnelmia, niin silloin hiekkarannat ja palmut ei ole se oikea ratkaisu.

Monelle hyvä vaihtoehto ovat Keski-Euroopan vanhat kaupungit, miksei kylätkin. Katoliseen perinteeseen kuuluu senverran tuttuja Joulu seremonioita, markkinoita ja muuta menoa johon voi mukavasti osallistua ja tuntea viettäneensä kuitenkin Joulua, ilman siivoamista, laatikoiden paistamista ja tuskailua täpötäysissä tavarataloissa niiden lahjaostosten kanssa. Tälläisia kohteita ovat esimerkiksi Praha, Bratislava, Budapest, Salzburg, Wien, Pariisi, Bern jne. Valmismatkat ovat aika suosittuja ja monet tekevät varauksensa jo hyvissä ajoin loppukesästä, mutta aina kannattaa kysellä, jos asia kiinnostaa. (Kokemuksiakin on, yhtä poikkeusta lukuunottamatta hyviä).

Jos sitten taas on tarvetta unohtaa Joulu ihan kokonaan, ei muuta kuin mahdollisimman pitkälle murjaanien maahan, palmujen alle hikoilemaan ...