Kysyin keväällä,että kannattaako laajentaa talviasuttavaa kesämökkiä vm.96 vai tehdä uusi (vak.asumiseen) ??

Tänään kävi kaupungin rakennustarkastaja,niin sain sen kuvan ja hän sen sanoikin,että uusi tietysti ja tämä jäisi saunamökiksi.Epäili eristystä (200mm/lattia ja seinissä lisäksi hirsi) En tiedä mikä on oikein tai väärin.Tee niin tai näin aina väärinpäin.Sanoin olevani vain helpottunut asukas,kun hometta ei ole kuten aikaisemmissa oikeissa taloissa jotka oli tehty 70 luvulla,mutta kun tämä on vain mökki.Harmi,että ylipäätäni muutin tähän,mutta tykkään 0,8 hehtaarin metsätontista missä sienessä omalla maalla.Tekisi mieli luopua leikistä.Nykyiset neliöt 41 (sauna on,wc on) ja aitta 10neliötä.

Lisätty: 30.08.2011 - 21:11

Lisään,että hän ei käskenyt lätkimään.Pitäisi vanhan kysymyksen löytyä jostain,kun löytyi vahingossa googlettamalla.

Lisätty: 30.08.2011 - 21:12

Lisään,että hän ei käskenyt lätkimään.Pitäisi vanhan kysymyksen löytyä jostain,kun löytyi vahingossa googlettamalla.

Lisätty: 31.08.2011 - 10:39

kysymys siis sama.Eristeen lisäksi hirsi 15cm.Muuten 80- luvuilla tehdyissä taloissa eristystä on vain 100-150mm.Serkkuni myi vasta 91 tehdyn Honkarakenteen hirsitalon,koska sitä ei kannattanut pankin mielestä remontoida.Nuorelle perheelle tehtiin näin yli 200 tuhannen uusi laina,kun ostivat uudehkon talon.Käsitän tämän,niin että kaikki 20 vuotta vanhat rakennukset pitäisi purkaa.En löydä kysymystä omista tiedoista.Sillloin Napsulaiset vastasivat,että kannattaa laajentaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.08.2011 - 07:26

Pidä mökkinä niinkuin moni muukin. Pääset helpommalla ja olet ehkä sittenkin tyytyväisempi lopputulokseen.En oikein ymmärtänyt tuota mitä hait tuolla kysymykjselläsi. Minä ainakin kuuntelisin tarkaan omaa sisäistä ääntä ja kuuntelisin mitä ammatti ihminen puhuu.Välillä pelkkä vanha mökki on tunteellisempi tärkeämpi.Onhan noita myytäviä paikkojakin paljon..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.08.2011 - 21:00

En löytänyt täältä sellaista kysymystäsi! Ei kai käskenyt lähtemään?
Pyydä kirjallisana ja unohda minkä kuulet.
Viime syksyltä oli suunnitelijasta kyse napsussa!

Lisätty: 30.08.2011 - 21:14

Tässä on kysymyksesi napsussa: www.napsu.fi/haku/?domains=w...mp;sa.y=21

Lähteet:
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/35883

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 23:36

Tee niin tai näin aina väärinpäin.Mikä oli NYT kysymys?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2011 - 07:00

200 mm eristys talviasuttavassa mökissa kuulostaa vähäiseltä. Tee molemmista vaihtoehdoista tarkat laskelmat sekä lista +/- ennen päätöksentekoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2011 - 11:01

Laskelmat kannattaa tehdä, onko tuo isontaminen huomattavasti kalliimpaa..
Joten siksi kai ehdotti että teet uuden...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2011 - 11:05

Mieli vie ja mielitekoa talous saattaa jarruttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2011 - 08:05

Riittääkö nykyinen mökki sinun ja perheen tarpeisiin vai tarvitsetko lisää tilaa. Se ratkaisee aika paljolti sen, kannattaako rakentaa uuttaa vai kunnostaa vanhaa. Ja rahapussi sanelee sekin omat ehtonsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.09.2011 - 14:48

Tuo taitaa olla hieman makukysymys. Molemmissa on etunsa.