Suurin herkkuni on maapähkinät,ovatko kaloripommeja?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.08.2011 - 10:14

uusi parempi ruokapyramidi:
musclenet.fi.customer.axxion...ramidi.php

maapähkinät ovat terveellisiä, mm. sydämelle.
sisältävät runsaasti hyvänlaatuisia valkuaisaineita ja ns. terveellisiä rasvoja sekä kivennäis- ja hivenaineita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.08.2011 - 11:07

Hyväksi maapähkinät ovat, mutta ei niitä kannata kuitenkaan mielinmäärin syödä, on niissä kaloreita kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 11:17

Pieni kourallinen pähkinöitä joka päivä on hyväksi. Yhä useammat tiedemiehet suosittelevat pähkinöiden lisäämistä ruokavalioon sen vakio-osaksi. Totuus on, että pähkinät ovat isoja kaloripommeja, noin 80 prosenttia niistä on rasvaa. Epäedullista kalorimäärää tärkeämpää on kuitenkin niiden sydäntä suojeleva vaikutus.

Lähteet:
www.terveysinfo.fi/uutiset/a...li_lue/532

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 11:18

Maapähkinät parempi vaihtoehto, kuin esim sipsit.Pähkinöissä sitä hyvää rasvaa.Itse en voi harmikseni niitä syödä ollenkaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 11:58

Kohtuus kaikessa, kupillinen päivässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 12:44

Tässäkin kohtuus paikallaan, pieni määrä sydämelle terveellistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 13:01

Maapähkinä on energia- ja rasvapommina aika lihottava herkku.
Ravintoarvot / 100 g
energia, laskennallinen 2377 (568) kJ (kcal)
rasva 43.0 g www.fineli.fi/food.php?foodi...mp;lang=fi

Energiapioisuudeltaan sijalla 57 Grillauskastikkeen ja Suklaa-pähkinlevitteen välissä. www.fineli.fi/topfoods.php?c...mp;lang=fi

Rasvaisuudessaan sijalla 74, heti 73 sijalla olevan Tuorejuusto rasvaa 36-44g, runsasrasvainen, kasakka/musta-pekka 44.0 jälkeen.
www.fineli.fi/topfoods.php?c...mp;lang=fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 13:47

No itse en uskalla niitä mielinmäärin popsia minä saan liiasta syömisestä finnejä leukaani...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 16:07

Pähkinät ovat hyvä proteiininlähde ja pari kourallista päivässä riittää. Maapähkinöitä en syö lainkaan, sillä niiden viljelyssä käytetään myrkkyjä ja lisäksi ne suojataan homeenestoaineella. Mantelit ja muut pähkinät ovat ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 17:13

Kyllähän maapähkinöitä voi kourallisen silloin tällöin popsia, parempi vaihtoehto karkeille tai sipseille. Itse söisin mielelläni manteleita ja hassel-pähkinöitä niiden alhaisen hiilihydraattipitoisuuden vuoksi, mutta lähikaupassamme niitä ei myydä erilisissä pusseissa, joten ostelen pähkinäsekoituksia. Pähkinät sinällään ovat melko täysipainoista ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 17:56

Kyllähän niissä paljon energiaa on, mutta kohtuudella syötyinä ovat jopa terveellisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 22:12

Kyllähän niitä väitetään terveellisiksi,kun syö kohtuudella..
Minulla ei minkäälaista himoa niihin..eli en syö koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2011 - 07:16

Pähkinöiden suuri rasva- ja energiapitoisuus on varjostanut niiden käyttöä terveellisen ruokavalion osana. Rasvat, mitä pähkinät sisältävät, ovat kuitenkin pääsääntöisesti hyvänlaatuisia. Pähkinöiden syönnillä onkin suotuisa vaikutus sydänterveyteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.09.2011 - 22:05

Terveellisiä ja mutta rasvaisia. Hyvä energian lähde. Kyllä ne noissa laihdutusjutuissa suosittelee maapähkinöiden popsimista.