Mikä avuksi,kun ei saa unta öisin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.08.2011 - 02:36

Reipas lenkki tuntia, paria ennen nukkumaanmenoa, eikä sitten avata tietokonetta.
Jos ei nukuta, niin lue jotain koulukirjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.08.2011 - 06:29

Lenkki illalla. Jos et saa unta, älä jää sänkyyn pyörimään, ota kirja ja lueskele hetki niin kyllä yleensä alkaa uni painaa silmäluomia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 07:27

Lukee kirjaa, ja pidä rytmiä illalla, aina samoihin aikoihin nukkumaan, muutaman yön kun sitä unta odottaa, ja ei aamuisin nuku puolille päivin, eikä päivällä nuku, niin alkaa uni maistumaan öisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 07:53

Sängyssä ei kannata turhaan pyöriskellä, jos uni ei ota tullakseen nouset ylös. Tai sitten haet hyvän kirjan käteesi ja rupeat lukemaan. Monesti tuohon lukemiseen nukahtaa helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 08:50

Rentoutus: makaa selälläsi, keskityt vain harjoitukseen aloittaen vasemmasta pikkuvarpaasta, kun kohdistat tietoisuutesi varpaaseen tunnet kuinka se rentoutuu, siirryt seuraaviin varpaisiin, nilkkaan jne. näin käyt läpi koko kropan aina päälakeen saakka. Tunnet vapauttavan rentouden, jos ajatuksia tulee, niin älä huomioi niitä, annat niiden lipua pois kuin pilvet kesäiseltä taivaalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 08:58

Meneppäs 6-7 aikaan iltasella lenkille,hölkkä tai reippaalle kävelylenkille. Aloita alkuun muutamalla kilometrillä.Sinne haluaa ,kun sitä tekee. Ensin kävelyä sitten hölkyn -kölkyn.Raitista ilmaa. Siitä kerkii tasaantuun ,ennen nukkumaanmenoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 10:46

Käyn iltaisin koiran kanssa pitkän lenkin, myös saunominen lenkin jälkeen auttaa saamaan unen päästä kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 13:44

Lämmintä maitoa juopas niin jopas uni pyrkii silmään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 18:10

Illalla ulkoilua ja pientä iltapalaa, kirjaalukien uni tulee helposti (ellei ole niin hyvä kirja ettei malta lopettaa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 22:48

Iltalenkki on ihan hyvä..jos ei uni tule ottaa lukemista sänkyyn..jopas alkaa nukuttamaan.
Yöllä joskus,kun herään enkä saa unta heti..käyn ottamassa suklaata..sitten nukahdan...en tidä mikä siinä on,että nukahtaa välittömästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.09.2011 - 21:14

Valvon niin pitkään kunnes taatusti väsyttää niin että uni tulee kun päänsä tyynylle kallistaa.