Kamalasti kesäkurpitsaa, mihin piilotan? Pakastanko vai hilloan?

Avainsanat: kesäkurpitsa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.08.2011 - 16:05

Kesäkurpitsa taipuu moneksi: keittoihin, salaatteihin, pataruokiin, paistoksiin ja jopa hilloksi ja kakkuun.
Oheisessa linkissä reseptejä:
kotiliesi.fi/ruoka/arkiruoka...sakurpitsa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.08.2011 - 16:13

Hilloa... se on todella hyvää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 16:51

Hillo on vietävän hyvää !!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 17:48

Hillo on hyvää, tosin jos sitä tulee paljon, niin tökkiihän sekin. Naapurin emäntä pisti pöydän tienposkeen latasi siihen kesäkurpitsakuorman sekä lapun, että voi ottaa, näkyivät kelpaavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 19:18

Minulla samoin ollut ylituotanoa kesäkurpisoista.Olen kyllä koko kesän paljon käyttänyt.
Kesäkurpitsa veneetovat hyviä..Halkaisee kesäkurpisan ja kovertaa lusikalla syvennysen..täytää ruskistetulla jauhelihalla missä paljon sipulia mukana..lastaa veneet täyteen täytettä ja tomaatia ja juustoraastetta päälle.Paistaa uunissa kypsiksi..nam kun on hyvää.
Kesäkurpitsa-vuoka hyvää jauhelihan kanssa..
Sitä voi käyttää myös keittoihin..Mehevää kakkua olen myö tehnyt.

Kesäkurpisahillo.

2l kuorittuakesäkurpisaa paloina.
0,5 dl vettä.
2 sitruunan raastettu kuori ja mehu..
0,5 kg sokeria
0,5 tl kardemummaa
noin 2 tl sitruunahappoa.

Lisää kattilaan kesäkurpitsapalat,vesi,sitruunan raasteeu kuori ja mehu,keitä kunnes kurpisat pehnevät.
Soseuta kesäkurpisaseos sauvasekoittimella.
Lisää soseeseen sokeri ja kardemumma.Keitä vielä 45 min.Lisää sitruunahappo ja purkita..
Olen laittanut kesäkurpisaa ja kurkkuja saaviin portin pieleen,ja lapun saa ottaa..Hyvin ovat kelvanneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 20:24

oikeastaan en tykkää kesäkurpitsasta enkä minkään sortin kurpitsasta laisinkaan.en hilloista tai paistoksina.
paitsi Thanks Giving päivällisillä jenkeissä kyllä sain maailman parasta kurpitsapiirakkaa. nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 20:39

Hillo on hyvää. Anna jotka käyttää,ystäviä voit muistaa kurpitsalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 21:06

Kurpitsat jää minulta syömättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 07:23

Nami, sinulla on hyvää herkkua. Laita hilloksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 18:46

Tee hilloa, pikkelsiä, kurpitsakakkua- ja piirakkaa,laita kuutioina pataruokiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.09.2011 - 20:22

Itse tein kesäkurpitsapikkelsiä, ohjeen googletin.