Teetkö itse vai ostako leipäsi? Onko leipä jokapäiväinen suuhun pistettäväsi?

www.ess.fi/?article=338335

Avainsanat: leipä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.08.2011 - 10:03

Välillä teen ja välillä en.Leivoin ennen ruis- limppuja juuresta ja se 50 v.tta vanha juuri hävisi yhtenä kesänä kun oli niin kuumaa, enkä leiponut. Sai juuren hyvältä ystävältä.Paistoin leivinuunissa ja hyviä olivat. Sämpylät oikein rouheiset on minun mieli makuja. Nyt ostan yhtä tiettyä ruis leippää sen pitää olla aina tuoretta. Sitä on tietyissä kaupoissa, tiettynä päivinä ,limppua ja reikäleipänä.
En ilman leipää suostu olemaan. Nyt söin siemen leipää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.08.2011 - 07:00

Kaupasta ostan. Itse en syö leipää, mutta lapset syövät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 08:21

no tota noin .kyll se ostettavakas menee.olen aika huono paakkari.ps" palaa pohjaan"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 08:32

Minä ostan leipämme, joskus teen sämpylöiä ja perunarieskaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 09:00

Joskus ostan leipää ,myös leivon pullat ja leivät itse,kun innostun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 09:46

Ostan leivät (gluteeniton ja tavallinen) kaupasta. Ei ole aikaa leipoa itse. Aamiaiseeni kuuluu voileipä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 10:20

sämpylöitä leivon, mutta ruisleivän kyllä kaupasta ostan.
leipä kuuluu ruokavaliooni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 10:21

Meillä leipää sekä ostetaan kaupasta valmiina, että leivotaan itse. Leivän leipojana kotitaloudessamme olen yleensä minä itse. Teen erityisesti sämpylöitä koska ne ovat todellakin valmistuotteita parempia, uskoit, tai et puheisiini. Kulutamme leipää kohtuudella. Joinakin päivinä sitä menee useampiakin palasia. Toisinaan taas ei kulu palan palaa useampaankaan vuorokauteen. Kulutusmäärämme vaihtelee siitä riipuen mitä muuta syötävää kaapistoissamme kulloinkin sattuu olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 11:38

Totta kai leipä on joka päiväinen ruokamme.Mitä olis elämä ilman leipää?
Itse en leipase,muut tekevät sen paremmin,syön vain.Mun suosikkileipä on tällä hetkellä ns.Makupalat,jossa on vaahterasiirappia ja rusinoita.Suosikit vaihtelee,mutta yleensä tummempaa sorttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 11:57

Joskus tein itse leipää harvemmin enää tulee kaupasta nuo nykyään ostettua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 12:05

Minulla on tiinu nurkassa ja taikinajuuri pakastimessa.Anopinkokelaan kanssa otetaan säännöllisin väliajoin viikonloppu, jolloin leivotaan.2 X 10l on yleensä määrä.Siitä riittää joksikin aikaa sitten molempien pakastimiin. Väliaikoina ostetaan sitten kaupasta...Vaalea leipä ei meillä oikein kauppaansa tee.
Omatekoinen ruisleipä on hyvää ja vatsaystävällistä ... Ja ihan sähköuunissa omat leivät paistan.Ei tarvita leivinuunia, että maukasta saadaan :)

Itse syön muutaman palan ruisleipää päivässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 14:06

pääsääntöisesti ostoleipää, rukiista sellaista, välillä tulee itsekin tehtyä. Satavuotinen taikinanjuuri on pakkasessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 15:22

Olen kyllä joskus tehnyt itsekin leipää, mutta nyt ostamme kaupasta sen leivän, mitä mieheni syö. Mutta ruokaa teen kyllä itse, nytkin paistan sianlihaa ja kesäkurpitsaa. Puhtaat raaka-aineet ja itsetehtynä turvaavat terveyttä paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 16:48

Leipää syödään päivittäin. Yleensä käyn hakemassa pikkuleipomosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 19:40

Aika paljon teen leipää leipäkoneella...Meidän nuorisokin aina soittaa,että tulevat käymään saako lämpöisen leivän mukaan..ja tottakai saavat.että useamman kerran viikossa kone tekee leipää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 18:51

Joskus teen ruislepää, minulla on aina taikinanjuurta pakastimessa. Joka päivä syön leipää, yleensä tummaa leipää tai näkkäriä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2011 - 20:36

koetan mahdollisimman paljon tehdä itse.
sekaan "kaikkea" mitä löytyy........... :=

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.09.2011 - 20:17

Näkkäriä ja tummaa leipää ostan ja niitä myös syön päivittäin.