mitä pakollinen liikenne vakuutus korvaa mitä ei

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.10.2008 - 22:26

Miun mielestä se korvaa toiselle osapuolelle sattuneet vahingot, näin miun auton papereissa lukee.
Elikkä ei korvaa omaa autoa esim. kolarissa, omasi vahingot korvaa vastapuolen vakuutus. Jos se on
sinun tahallisesti aiheuttama esim. kolari niin sitä ei vissiin korvaa kukaan. Hirvivahinkoa ei korvaa voi
siellä olla paljon muitakin ei korvattavia. Kannattaa lukea vakuutuspapereista, sieltä paremmin selviää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.10.2008 - 22:32

www.google.fi/url?sa=t&s...iEkHUuJ-Gw

en nyt ihan tajunnut mitä tarkoitat kysymykselläsi, mutta pistin tuohon linkin jossa voi verrata laajakaskoa ja osakaskoa. (mää oon varmaan ihan hakoteillä taas.)

Lisätty: 22.10.2008 - 22:38

Liikennevakuutus korvaa ajoneuvon liikenteeseen käyttämisestä aiheutuneita henkilö- ja omaisuusvahinkoja liikennevakuutuslain mukaan. Henkilövahingot korvataan täysmääräisenä. Omaisuusvahinkoja korvataan 3 300 000 euroon asti.

Ajoneuvon liikennevakuutus korvaa henkilövahingot aina huolimatta siitä, onko ajoneuvon kuljettaja syyllinen tapahtuneeseen vai ei. Myös liikennevahingon aiheuttaneella jalankulkijalla tms. on oikeus hakea korvausta henkilövahingoistaan ajoneuvon liikennevakuutuksesta.

Kuljettaja ja matkustaja voivat aina hakea korvausta sen ajoneuvon liikennevakuutuksesta, jossa olivat vahinkohetkellä. Suosittelemme, että korvausta haetaan suoraan siitä vakuutusyhtiöstä, jossa vastuullisen ajoneuvon liikennevakuutus on.
Mitä liikennevakuutus ei korvaa?

Liikennevakuutus ei korvaa omaa ajoneuvoa, eikä siinä olleita tavaroita. Auton voi halutessaan vakuuttaa Fenniakaskolla.

Tavarat kuuluvat yleensä Fenniaturvan kotivakuutukseen ja eläimet eläinvakuutukseen.

[ yllä olevan tekstin kopsasin fennia sivuilta. ]

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2008 - 01:19

Jos olet syyllinen, niin kaverin vahingot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2008 - 07:53

Korvaa toiselle osapuolelle sattuneet vahingot, noin pääsääntöisesti.
Kannattaa poiketa lähimmässä vakuutusyhtiössä, he kyllä kertovat paremmin aiheesta.