Hyvääviikonloppua napsulaiset,onko syyssato jo saatu talteen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2011 - 19:16

Ei ole kaikki tomaatit vielä kypsyneet ja persiljakin kasvaa vielä vaikka olen sitä paljon jo talteen ottanut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.08.2011 - 19:04

Suolasienitarpeet on vielä metsässä, muuten alkaa olla hyvällä mallilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 20:09

Perunat ja juurekset on pellolla . Sieniä tallennettu par aikaa, hillot purkeissa, mehut pulloissa ,marjat pakastimessa..Polttopuut liiterissä.Vielä sieniä ja karpaleita.Karpaleet kerään just ennen lumen tuloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 20:31

Puolukat on keräämättä, sillä ne eivät ole vielä asuinseudullani kypsyneet tarpeeksi. Myös suolasieniä pitää kerätä lisää ja omenoita haeskella jostain puusta senverran, että saamme syömisen lisäksi tehtyä niistä sosetta muutaman kilon verran pakkaseen. Muuten kellarittoman kotitaloutemme syyssato alkanee olla talessa omissa säilytyspaikoissaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 22:55

Aika paljon satoa saatu talteen..Perunoita vielä maassa,myös persiljaa ja kirveliä..mitkä pitäisi kuivattaa..
Tomaatteja on muutama sata varsissa kiinne..pitää otaa kohta sisälle kypsymään,ja pienistä tehtävä vihreitä säilyke-tomaatteja..
Kesäkurpitsaa vielä tulossa..että pitää tehdä hilloa ja kesäkurpitsa kakkua..on mehevää ja hyvää ja kakkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 27.08.2011 - 00:27

pottu ja purjo on vielä penkissä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 04:56

Perunat onkin laarissa,
kanttarellitkin vasussa.

Kauan, kauan ei kestä lain,
suppilovahverot minä hain.

Metsässä on sieni polku,
ruokailuun makoisa alku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 16:19

Eipä ole satoa, joten kaupasta joudun kaiken ostamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2011 - 14:46

Ei ole ehditty...joten kaupasta saa mitä haluaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 07:01

Kyllä, tallessa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 12:48

Mitähän tuohon sanoisi, ensi kuussa on piipahdus Ranskaan tutustumaan viininkorjuuseen. Muu sato korjataan kyllä torilta , poikkeuksena sienet joita etsiskellään maalta lähimetsästä.